اپل از کوالکام شکایت کرد

بنابر گزارش بلومبرگ اپل از کوالکام شکایت کرده و معتقد است رفتار و درخواست‌های مالی این شرکت از کوپرتینویی‌ها ناعادلانه است.

به گزارش ایسکانیوز، بلومبرگ گزارش داده است که اپل از کوالکام شکایت کرده است. اپل از این شرکت تراشه‌های وایرلس خریداری کرده و پرداختی‌هایی به این شرکت بابت استفاده‌ از پتنت‌های آن دارد.

اپل دلیل شکایت خود را، مربوط به قراردادی می‌داند که با کوالکام منعقد کرده است تا مودم‌های این شرکت همچنان در محصولات اپل شامل آیفون‌ها و آیپدها حاضر باشند.

در روزهای گذشته نیز FTC کوالکام را به گران‌فروشی و تسلط ناعادلانه به بازار متهم کرده بود و رابطه‌ی این شرکت با اپل را نشانه رفته بود.

اپل مدعی است کوالکام «پنج برابر» بیشتر از دیگر شرکت‌های دارنده‌ی پتنت در مجموع، از اپل دریافتی دارد. در بیانیه‌ی اپل می‌خوانیم:

کوالکام برای سال‌های طولانی به دریافت هزینه‌هایی پافشاری می‌کند و از فناوری‌هایی درآمد دارد که هیچ ربطی به این شرکت ندارند. هر چه بیشتر اپل رو به کارهای نوآورانه مانند تاچ آیدی، صفحه نمایش پیشرفته و دوربین‌ها می‌آورد بدون هیچ دلیلی باید به کوالکام هزینه‌هایی پرداخت کند. اپل هر چه بیشتر نوآوری کند باید هزینه‌های بیشتری به کوالکام بپردازد و این موضوع برای اپل هزینه دارد. کوالکام کسب‌وکار خود را بر مبنای روش‌‌های قدیمی گسترش داده است و از طریق هزینه‌های ناعادلانه سعی دارد قدرت خود در بازار را حفظ کند. با اینکه این شرکت تنها یکی از ۱۲ شرکتی است که در تعیین استانداردهای سلولار دست داشته، اما به تنهایی پنج برابر بیشتر از دیگر شرکت‌ها در مجموع، به دلیل دریافت لایسنس از ما پول دریافت می‌کند.

برای محافظت از کسب‌وکار خود، کوالکام قدم‌های اشتباهی برداشته و در این راستا یک میلیارد دلار اپل را برای تلافی تحت بازجویی بودن خود، بلوکه کرده است.

اپل به شدت به نوآوری علاقه دارد و البته تمایل نیز دارد تا هزینه‌های عادلانه برای پتنت‌ها پرداخت کند. با این حال ما از نحوه‌ی تعامل کوالکام ناراضی هستیم و پس از سال‌ها کش‌مکش مجبور شدیم تا دست به دامن دادگاه بشویم.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 724341

وب گردی

وب گردی