دانشگاه آزاد اسلامی در گذر زمان ثابت کرده است که توان بالایی در عرصه تولید علم دارد

محمد جعفری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گذر زمان ثابت کرده است که به لطف پویایی اعضای هیات علمی و وجود دانشجویان درمقاطع مختلف به خصوص مقاطع عالی، دارای توان بالایی در عرصه تولید علم و نگارش انواع مقالات علمی و ارائه طرح‏های پژوهشی درون و برون سازمانی است.

دکتر محمد جعفری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدکاشمر با اشاره به وضعیت تحصیلات تکمیلی در واحد کاشمر به ایسکانیوز گفت: تحصیلات تکمیلی در این واحد رو به رشد است همانطور که می‏دانید جمعیت دانش آموزی کشور به علت کنترل جمعیت در ادوار قبل کاهش یافته است و به طور همزمان تعداد مراکز آموزش عالی هم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال 1369 این واحد دانشگاهی در شهرستان کاشمر در حالی تاسیس شد که شهرستان فاقد هر گونه مرکز دانشگاهی بود. در حال حاضر این شهرستان در گذر 26 سال اخیر به سه شهرستان تقسیم شده است و این سه شهرستان 2 واحد از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر افزود: در حال حاضر واحد کاشمر دارای دو رشته در مقطع دکترای در رشته های زبان و ادبیات عرب و تغذیه دام است است و 17 رشته-گرایش فعال در مقطع کارشناسی ارشد دارد که البته در این زمینه ما به دنبال افزایش رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی و35 رشته برای کارشناسی ارشد و همچنین در صدد ارتقای کمی و کیفی وضعیت موجود هستیم.

وی با اشاره به وضعیت مقالات علمی و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گذر زمان ثابت کرده است که به لطف پویایی اعضای هیات علمی و وجود دانشجویان درمقاطع مختلف به خصوص مقاطع عالی، دارای توان بالایی در عرصه تولید علم و نگارش انواع مقالات علمی و ارائه طرح‏های پژوهشی درون و برون سازمانی است.

جعفری اضافه کرد: در حال حاضر در دهه چهارم عمر دانشگاه آزاد اسلامی به سر می‏بریم و تاکنون در این دهه شاهد توجه دانشگاه به انتشار انواع نشریات علمی و پژوهشی هستیم. همچنین برگزاری مستمر انواع همایش‏های علمی به ارائه مقالات تحقیقی کمک موثری داشته است.

وی افزود: درخشش دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی هم باعث ارتقای کمی و کیفی ارائه انواع پایان‏ نامه‏ ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شده است و هر پایان نامه و طرح پژوهشی زمینه ساز تولید تعدادی مقاله است. همچنین دقت نظر اساتید راهنما و داوران و مشاوران باعث تاثیرگذاری بیشتر هر مقاله اخذ شده از هر پایان نامه می شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در پایان گفت: در حال حاضر در تمامی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی این دقت نظر به خوبی اعمال می شود و این مهم نوید بخش رشد علمی مطلوبی در حوزه نگارش انواع مقالات علمی است.

200/202

کد خبر: 724376

وب گردی

وب گردی