تظاهرات اعراب اسرائیلی در اعتراض به تخریب منازل فلسطینیان

هزاران تن از اعراب اسرائیلی روز شنبه در اعتراض به عملیات تخریب منازل فلسطینیان از سوی پلیس رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات در منطقه "وادی عاره" برگزار شد و شرکت کنندگان اقدام پلیس اسرائیل را در ویران سازی منازل فلسطینیان در روستای "ام الحیران" واقع در صحرای نقب محکوم کردند.

تظاهرکنندگان پلیس اسرائیل را به قتل یک صحرانشین در جریان عملیات ویران سازی مناطق متهم می‌کنند.

یعقوب ابوالقیعان ۵۰ ساله زمانی که پلیس اسرائیل به روستای ام الحیران برای ویران کردن منازل فلسطینیان یورش برده بود کشته شد. رژیم صهیونیستی مدعی است ابوالقیعان یک پلیس را زمانی که قصد ورود به روستا را داشته و مانع وی شده‌اند، کشته است اما ساکنان و فعالان فلسطینی می‌گویند که قبل از ورود القیعان پلیس به وی شلیک کرده است.

تظاهرکنندگان روز شنبه با حمل پرچم‌های فلسطین و دست نوشته‌هایی عملیات ویران سازی منازل فلسطینیان توسط اسرائیلی‌ها را محکوم کردند. پلیس نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از بمب‌های صوتی استفاده کردند.

حدود هزارن تن در روستای ام الحیران در مقر ساکن هستند.

ساکنان این روستا تابعیت اسرائیلی دارند و دولت تل‌آویو در سال ۱۹۵۶ به آنها اجازه سکونت در این منطقه را داده اما مقامات اسرائیلی از به رسمیت شناختن این روستا یا هرگونه خدمات رسانی به ساکنان آن و صدور مجوز برای ساخت و ساز شانه خالی می‌کنند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 724393

وب گردی

وب گردی