تیم کوک با فروش 30 هزار سهم خود در اپل، 3.6 میلیون دلار به جیب زد

تیم کوک با فروش قریب به ۳۰ هزار سهم خود در روزهای گذشته، موفق شده است پس از کاهش ۱.۵ میلیون دلاری حقوق و مزایایش، ۳.۶۶ میلیون کسب کند.

به گزارش ایسکانیوز، تیم کوک طی روزهای اخیر با فروش بیش از ۳۰ هزار قطعه از سهام خود بیش از ۳.۶ میلیون دلار به جیب زده است. بر اساس اطلاعات برگرفته از اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا، تیم کوک طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ ژانویه هر روز ۱۰ هزار قطعه از سهام خود در اپل را به فروش رسانده و از مجموع ۳۰ هزار سهم خود در اپل، مبلغ ۳.۶ میلیون دلار کسب کرده است. قیمت سهام اپل در روزهای اخیر به بالاترین ارزش خود از سال ۲۰۱۵ رسید و از مرز ۱۲۰۰ دلار عبور کرد.

تیم کوک با وجود فروش ۳۰ هزار سهم خود هنوز بیش از ۱,۰۰۹,۸۰۹ قطعه سهم در اختیار دارد که ارزش آن قریب به ۱۲۱ میلیون دلار است. تیم کوک به دلیل نرسیدن به اهداف تعیین‌شده در سال ۲۰۱۶ میلادی، شاهد کاهش ۱.۵ میلیون دلاری مجموع حقوق و مزایای دریافتی خود بود؛ البته این مسئله باعث نشد حقوق مدیرعامل اپل بسیار کمتر شود، چراکه با این کاهش وی ۸.۷ میلیون دلار از اپل دریافت کرد. البته ۸.۷ میلیون دلار دریافتی تیم کوک در مقایسه با حقوقی که وی در سال ۲۰۱۴ میلادی دریافت کرده، پایین‌تر است.

در آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی تیم کوک بیش از ۱.۲۶ میلیون قطعه سهم محدودشده را به‌عنوان پاداش ۵ سال مدیرعاملی خود در اپل دریافت کرد. البته سهام دریافتی توسط این متخصص اپل در ۱.۲۶ میلیون سهم سال ۲۰۱۶ خلاصه نمی‌شود و بر اساس اطلاعات موجود، وی سهام دیگری که شامل ۷۰۰ هزار قطعه سهم محدودشده است، در ۲۴ آگوست ۲۰۲۱ دریافت خواهد کرد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 724475

وب گردی

وب گردی