آزادسازی روستای القوسیات و تقاطع آن در شرق موصل

فرماندهی عملیات «قادمون یا نینوا» (ای نینوا ما می آییم) از آزادسازی روستای القوسیات و تحت کنترل در آوردن تقاطع القوسیات در شرق موصل خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، فرماندهی عملیات «قادمون یا نینوا» (ای نینوا ما می آییم) از آزادسازی روستای القوسیات و تحت کنترل در آوردن تقاطع القوسیات در شرق موصل خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز ، سپهبد عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات «نینوا ما می آییم»، در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای لشکر نهم زرهی و تیپ سوم لشکر یکم ارتش عراق توانستند پس از وارد کردن خسارتهای سنگین جانی و تجهیزاتی به تروریستهای دشمن، روستای القوسیات را بازپس گیرند و تقاطع القوسیات را نیز به تصرف درآورند.
این در حالی است که نیروهای امنیتی مشترک پیشروی های قابل ملاحظه ای در عملیات آزادسازی موصل داشته اند به طوری که تعدادی از شهرها و مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کردند و در آستانه اعلام آزادسازی کامل ساحل شرقی موصل هستند.
از سوی دیگر دهها خانواده آواره عراقی در ساعتهای گذشته به اردوگاه الهول در حومه الحسکه سوریه مهاجرت کردند تا از درگیریهای مستمر در عراق ضد گروه تروریستی داعش نجات یابند.
منابع محلی در این مناطق می گویند: نزدیک به صد خانواده آواره عراقی که همه آنها از شهر موصل گریخته اند، به اردوگاه الهول در حومه الحسکه تحت شرایط انسانی بسیار سختی رسیده اند.

306/300

کد خبر: 724625

وب گردی

وب گردی