برگزاری انتخابات الکترونیکی مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اسفند ماه/ مفاد شیوه نامه اجرایی انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شیوه نامه اجرایی انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی برای عضویت در کمیته های ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی را به همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد. این انتخابات اسفند سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی برای عضویت در کمیته ها ناظر برفعالیت نشریات دانشگاهی در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز و همزمان در همه واحدهای دانشگاهی و به روش الکترونیکی در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
شیوه نامه اجرایی این انتخابات با توجه به بخشنامه های قبلی توسط دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به کلیه واحدهای دانشگاهی جامع، بسیار بزرگ، مستقل و دبیرخانه های هیات امنای استان ها ابلاغ شد.
بر اساس این شیوه نامه اطلاع رسانی جامع، کامل و اعلام به موقع به همه مدیران مسئول نشریات دانشجویی در کلیه واحد های دانشگاهی اعم از رای دهندگان و نامزدهای انتخابات برای ثبت نام در زمان تعیین شده از طریق سامانه انتخابات به نشانی www.farhangi.iau.ir انجام می شود.هم چنین با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکید بر جایگاه قانونی کمیته های ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی و همچنین نظارت مستقیم شورای مرکزی ناظر بر عملکرد کمیته های مذکور، واحدهای دانشگاهی و دبیرخانه های هیات امناء استانی، اعضای کمیته ناظر بر نشریات خود را مطابق با بخشنامه های ابلاغ شده قبلی و تا زمان تعیین شده به اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی اعلام کنند.
دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی مصوب 540 شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 83/3/26 و بنا به مصوبه شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاداسلامی، همه ساله انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی برای عضویت در کمیته های ناظر مستقر در واحد های دانشگاهی و دبیرخانه های هیات امنای استانی در نیمه اول اسفندماه هرسال (ترم دوم سال تحصیلی) و همچنین برای شرکت در انتخابات شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی در شهریور ماه (سال بعد) و به صورت الکترونیک برگزار می شود. بنابراین برای اجرایی کردن مصوبه فوق، شیوه نامه برگزاری انتخابات الکترونیک مدیران مسئول نشریات دانشجویی به شرح مفاد و مواد زیر تهیه و پس از تصویب در شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی به همه واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی و دبیرخانه های هیات امنای استانی ابلاغ می شود.

زمان بندی فراخوان همه ساله از طرف اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی در قالب بخشنامه به همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می شود. زمان های مربوط به اجرای مراحل بعدی برگزاری انتخابات بر اساس همین زمان تعیین و در فراخوان ذکر شده است.
ثبت نام از 20 دی 95 آغاز شده است و تا ساعت 24 روز 25 بهمن 95 ادامه دارد.
هم چنین از 25 بهمن تا اول 30 بهمن نامزدها تایید صلاحیت خواهند شد اسامی نهایی حائزین شرایط برای تبلیغات در انتخابات از ساعت 7:30 روز شنبه 11 اسفند 95 اعلام خواهد شد.
لازم به ذکر است انتخابات روز دوشنبه 16 اسفند از ساعت 7:30 تا 16:30 همان روز برگزار می شود. این انتخابات در صورت تشخیص دبیر شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی، نهایتا تا ساعت 20 قابل تمدید است.
شرایط شرکت کنندگان طبق این بخش نامه مدیر مسئول باید در زمان ثبت نام دانشجو باشد. دانشجویان مقاطع کارشناسی باید بدون احتساب ترم جاری، دو ترم و سایر مقاطع تحصیلی یک ترم از تحصیلشان باقی مانده باشد.هم چنین مدیر مسئول نشریه باید در زمان ثبت نام و تا زمان برگزاری انتخابات حائز شرایط مندرج در بند 5 از ماده 2 همین شیوه نامه باشد. چنانچه در هر یک از مراحل برگزاری انتخابات شرایط مربوطه را از دست بدهد، از فرایند انتخابات حذف خواهد شد.
همچنین مدیران مسئولی که نشریات آنها از کمیته های ناظر بر فعالیت نشریات واحدهای دانشگاهی یا دبیرخانه های هیات های امنای استانی مجوز انتشار دریافت نکرده اند، می توانند در انتخابات شرکت کنند. مجوزهای صادره قبلی از شوراهای فرهنگی و سایر نهادها یا ادارات قابل قبول نبوده و باید نسبت به اخذ مجوز جدید از کمیته های ناظر مربوطه اقدام کنند.
طبق مفاد این شیوه نامه مدیران مسئول نشریات به صاحب امتیازی معاونت های دانشجویی و فرهنگی واحدها و ادارات زیر مجموعه آنها، کارمندان و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی مجاز به شرکت در انتخابات نیستند. هم چنین باید یک شماره از نشریه در سال جاری تا زمان برگزاری انتخابات چاپ و منتشر شده باشد.
شرح وظایف مدیر فرهنگی و اجتماعی واحدهای دانشگاهی مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد و یا دبیرخانه هیات امناء استان به عنوان دبیر کمیته ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی، در فرایند اجرایی و نظارتی انتخابات نقشی اساسی و مهم بر عهده خواهد داشت و در صورت عدم ایفای هر کدام از وظایف تعیین شده در شیوه نامه انتخابات برگزار نخواهد شد و مسئولیت مستقیم این موضوع بر عهده مدیر مربوطه خواهد بود.
این شیوه نامه هم اکنون بر روی سامانه پایگاه نشریات دانشجویی به آدرس iaumag.ir قابل مشاهد است.

204/200

کد خبر: 724664

وب گردی

وب گردی