آیت الله هاشمی  جزیره خارک را  قلب اقتصادی کشور می دانستند

حسین سهولی زاده گفت: آیت الله هاشمی همواره تاکید داشتند که خارک قلب اقتصاد کشور است و اینجا را به عنوان یک آرامش و وحدت کشوری می دانستند. همچنین ایشان در سفر آخر خود پس از بازدید دانشگاهی که خود تاسیس کردند شاهد این بودند که این دانشگاه امروز جز دانشگاه دریانوردی معتبر در کشور دنیا شده است و لبخند رضایت به لبانشان نقش بست.

حسین سهولی زاده، رییس واحد علوم دریایی جزیره خارک، در خصوص برگزاری جلسات هیات امنا به ایسکانیوز گفت: یکی از مزیت های جلسات هیات امنا این است که مساله هر استان به صورت مجزا توسط دبیر هیات امنای استان و رئیس عالی دانشگاه بررسی شده و مشکلات موجود در استان، بودجه بندی، مشکلات آموزشی، پژوهشی و تمام مسائل دیگر به صورت مستقیم و بدون واسطه مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.

وی افزود: بودجه بندی دانشگاه در زمان دکتر میرزاده بر روی ریل اصلی خود قرار گرفت و تاکید ایشان بر این امر باعث تسهیل امور شد. به عنوان مثال بودجه فرهنگی و پژوهشی بر اساس بودجه های مصوب و مشخص بعد از گرفتن مجوز سازمان مرکزی اجرایی می شود به این ترتیب از بودجه های جاری دانشگاه برای بودجه فرهنگی و پژوهشی مصرف نمی شود. به این ترتیب روسای واحدها با یک برنامه ریزی درست و دقیق، دخل و خرج یک واحد را برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: این بررسی ها می تواند شامل بررسی تعداد جذب دانشجو، میزان شهریه دریافتی، بودجه های لازم برای امور دانش بنیان و مراکز برون دانشگاهی و غیره باشد به این ترتیب بودجه مقرر شده و از زبان دهی واحد جلوگیری می شود.

سهولی زاده در خصوص آخرین سفر آیت الله هاشمی به خارک اشاره کرد و گفت: سفر آخر آیت الله هاشمی به جزیره خارک در پی علاقه ایشان به این جزیره استراتژیک بود. ایشان قبل از انقلاب و حتی در زمان جنگ به کرات، به عنوان فرمانده جنگ و بعد از انقلاب نیز برای ساماندهی منطقه به عنوان رئیس جمهور به جزیره خارک تشریف آوردند.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی همواره تاکید داشتند که خارک قلب اقتصاد کشور است و اینجا را به عنوان یک آرامش و وحدت کشوری می دانستند. همچنین ایشان در سفر آخر خود پس از بازدید دانشگاهی که خود تاسیس کردند شاهد این بودند که این دانشگاه امروز جز دانشگاه دریانوردی معتبر در کشور دنیا شده است و لبخند رضایت به لبانشان نقش بست.

وی در پایان عنوان کرد: پیشنهاد آیت الله به دانشگاه ما این بود که این مرکز یک آموزش پیشرفته در حوزه خلیج فارس باشد و بتواند به مرور کاپیتان های خارج کشور در آب های خلیج فارس را در سراسر دنیا به خود جذب کند.

200/202

کد خبر: 724704

وب گردی

وب گردی