پیش‌بینی موفقیت تحصیلی افراد با بررسی DNA

تحقیق جدید کالج کینگز لندن نشان می‌دهد که با بررسی ساختار DNA افراد می‌توان وضعیت آنها را در موفقیت‌های تحصیلی پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محققان کاج کینگز با استفاده از یک روش نمره‌دهی ژنتیکی موفق شدند روشی برای پیش‌بینی روند تحصیلی افراد ارائه کنند.

براساس نتایج این تحقیق که در ژورنال "روانپزشکی مولکولی" به چاپ رسیده است، مطالعه 20 هزار DNA می‌تواند بسیار دقیق‌تر از خصوصیات جنسی و شخصیتی، توانایی‌های تحصیلی افراد را مشخص کند.

این تحقیق می‌تواند برای افرادی که در زمان یادگیری دچار مشکل می‌شوند، مفید باشد.

محققان در این تحقیق از روش جدیدی به نام نمره‌دهی پلی‌ژنیک استفاده کردند که ارتباطات بین ژن‌های مختلف را بررسی می‌کند. آنها به این نتیجه رسیدند که افراد موفق در تحصیلی ساختار ژنتیکی متقاوتی نسبت به دیگران دارند.

دکتر ساسکیل سلزمن مسئول این تحقیق گفت: نمره‌دهی پلی‌ژنیک روشی است که می‌تواند برای شناسایی افراد مستعد و افرادی که در یادگیری دچار اختلال هستند بسیار مفید باشد.

وی افزود: این تحقیق نشان می‌دهد که چرا هر فرد تا حد مشخصی می‌تواند به موفقیت‌های تحصیلی دست پیدا کند و به کمک این روش می‌توان استعداد افراد را به خوبی شناسایی کرد و از وی در حد توانش انتظار داشت.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 724736

وب گردی

وب گردی