بسکتبال با ویلچر ایران در آزمونی جدید

بسکتبال با ویلچر ایران از فردا - دوشنبه - برای نخستین بار در رده سنی زیر 23 سال به میدان می رود تا بخت خود برای کسب سهمیه جهان بیازماید.

به گزارش ایسکانیوز،بسکتبال با ویلچر ایران بعد از محرومیت چهار ساله فعالیت خود را مجددا از سال 2012 در رده سنی جوانان و بزرگسالان آغاز کرد. فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان امسال برای نخستین بار تیم زیر 23 سال بسکتبال با ویلچر را تشکیل داد تا در رقابت انتخابی جهان در قاره آسیا و اقیانوسیه شرکت کند.

این رقابت ها از فردا - دوشنبه - به میزبان تایلند در بانکوک آغاز می شود و ملی پوشان ایران نیز در نخستین دیدار به مصاف میزبان این رقابت ها خواهند رفت.
ملی پوشان ایران روز یکشنبه پس از ورود به بانکوک، نخستین تمرین خود را زیر نظر کادر فنی برگزار کردند.
مسابقات انتخابی بسکتبال با ویلچر در منطقه آسیا و اقیانوسیه با حضور تیم های ایران، هند، ژاپن، استرالیا، چین و تایلند پیگیری می شود.
دومین دیدار تیم ملی ایران نیز ساعت 18 به وقت محلی فردا دوشنبه برگزار می شود و هند حریف ایران خواهد بود. همچنین تیم های استرالیا، چین و ژاپن دیگر حریفان ایران هستند که در روزهای پنجم تا هفتم بهمن ماه ملی پوشان ایران به مصاف آنان می روند.
هشتم بهمن ماه دیدارهای ضربدری برای تعیین فینالیست ها برگزار می شود و در نهایت روز شنبه نهم بهمن ماه نیز دیدار نهایی و رده بندی انجام خواهد شد.
تیم ملی بسکتبال باویلچر ایران با ترکیب امیررضا احمدی، مهدی مظلوم، مهدی ماندگار، علی کریمی، مجتبی کمالی، محمد سیاری، همایون عسگری، مهدی عباسی، پیمان میزان، حسنعلی کعبی، سیدمهدی موسوی و رضا عیوضی در این رقابت ها حضور دارد.
مسعود فلاح به عنوان مربی، حبیب خمجانی به عنوان نماینده فنی تیم ایران را در این رقابت ها همراهی می کنند و سرپرستی کاروان نیز بر عهده ی امیر ماندگار فرد است.
سه تیم برتر مسابقات بسکتبال با ویلچر انتخابی آسیا و اقیانوسیه به رقابت های جهان که به میزبانی کانادا برگزار می شود، صعود می کنند.
بسکتبال با ویلچر ایران در بازی های المپیک 2008 پکن به دلایلی برابر آمریکا حاضر نشد و ایران به مدت پنج سال از فعالیت در این رشته ورزشی محروم شد که این محرومیت بعد از گذشت چهار سال، با یک سال تخفیف روبرو شد.

606/601

کد خبر: 724754

وب گردی

وب گردی