صوفی: آیت الله هاشمی  یک مشاور امین و دلسوز برای رهبری به شمار می آمدند

رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی ارتباطشان را با مقام معظم رهبری همیشه حفظ کرده بودند، گفت: آیت الله هاشمی به عنوان یک مشاور امین و دلسوز برای رهبری به شمار می آمدند و یکی از ستون های نظام و انقلاب بودند، بنابراین خلاء وجود ایشان پر نخواهد شد.

علی صوفی رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان، درخصوص تاثیر رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای فعالیت های سیاسی نیروهای داخلی در گفت و گو با ایسکانیوز، بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک چهره انقلابی، فراجناحی و مورد قبول اکثر جریان های سیاسی کشور مخصوصا متخصصین و مدیران کشور بوده است.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی ارتباطشان را با رهبری همیشه حفظ کرده بودند، گفت: آیت الله هاشمی به عنوان یک مشاور امین و دلسوز برای رهبری به شمار می آمدند و یکی از ستون های نظام و انقلاب بودند، بنابراین خلاء وجود ایشان پر نخواهد شد.

حجت الاسلام ناطق نوری مورد قبول جامعه اصولگرایی است

صوفی با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت منحصر به فردی داشته، ادامه داد: جریان فکری که آیت الله هاشمی از خود به جا گذاشتند و آن همگرایی همه نیروهای دلسوز انقلاب و نظام بوده و هماهنگی بین اعتدالیون اصولگرا یا اصلاح طبلان به وجود آورده بودند، این هم مثال زدنی و بی نظیر بود؛ با توجه به رایی که آیت الله هاشمی در انتخابات خبرگان آوردند و همینطور تشییع باشکوه ایشان، مشخص است که مورد توجه مردم کشورمان بوده اند.

رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت: خلاء وجودی آیت الله هاشمی در کشور کاملا محسوس است، فکری که ایشان از خودشان به جا گذاشتند در غیابشان جریان منسجم تر خواهد شد و بازماندگان سعی می کنند که خلا وجودی آیت الله را با انسچام و وحدتی که خواهند داشت پر کنند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم حجت الاسلام ناطق نوری به عنوان یک اصولگرا هم مورد قبول جامعه اصولگرایی است و هم یک مشی اعتدالی در پیش گرفته است و سال هاست که با رئیس دولت اصلاحات نشست هایی را داشتند و در خصوص مسایل حساس نظام با یکدیگر همفکری و هماهنگی داشته اند.

درخواست رئیس دولت اصلاحات از مقام معظم رهبری

صوفی در ادامه گفت: رئیس دولت اصلاحات در پیامی اخیرا از مقام معظم رهبری درخواست کردند تا حلقه وصل تمام جریانات سیاسی کشور شوند و به دنبال این هستند تا اصولگرایان و اصلاح طلبان با یکدیگر یک خط مشی واحدی را اتخاذ کنند و سعی در افزایش مشترکات مسایل کنند که زمینه ای است برای پر کردن خلاء وجود آیت الله هاشمی رفسنجانی و از طرف دیگر مجلس و دولت هستند که مشی اعتدالی دارند و خواهان به وجود آمدن همکاری موثری بین جناح ها هستند.

موج حمایت از روحانی همچنان باقی است

صوفی در خصوص تاثیر رحلت آیت الله هاشمی بر رای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: این موضوع به آقای روحانی بستگی دارد؛ اگر روحانی درست عمل کند فکر می کنم که موج حمایت از وی همچنان باقی باشد و در جریان انتخابات 96 اثر مثبتی را به جا بگذارد اما اگر روحانی و اطرافیانش اشتباه کنند ممکن است که خیلی چیزها تغییر کنند.

رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان درخصوص این که اصلاح طلبان در دوران پساهاشمی فعالیت های سیاسی شان چگونه است، گفت: همه احتیاج به یک فضای امنیتی و آرامی در انتخابات داریم تا بتوانیم یکدیگر را تحمل کنیم و آیت الله هاشمی در این رابطه نقش مثبتی داشته است. طرز تفکر حاکم در حال حاضر این است که همه می خواهند به یکدیگر نزدیک شوند و این امیدوارکننده است.

302/300

کد خبر: 724775

وب گردی

وب گردی