امور زیربنایی سنگان نیاز به طرح جامع و مشاوران داخلی و خارجی دارد

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: امور زیربنایی طرح های توسعه سنگان، با استفاده از مشاور داخلی – خارجی بازنگری و در قالب طرح جامع، تدوین می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از(ایمیدرو)،« مهدی کرباسیان» که در جلسه مشترک با سرمایه گذاران مجتمع سنگان و بخش زیربنایی سخن می گفت، تصریح کرد: با توجه به اهمیت آینده توسعه این معدن و نقشی که در طرح جامع فولاد ایفا می کند، باید موضوع تامین آب، برق،‌گاز،‌ مسیر انتقال مواد معدنی و توسعه اجتماعی منطقه،‌ برای دوره بلند مدت مشخص شود.
کرباسیان در این نشست که مرتضی هاشم پور مدیر جدید مجتمع سنگان، مدیران عامل فولاد مبارکه، اوپال پارسیان و نمایندگان شرکت های فولاد خراسان، توسعه ملی به عنوان سرمایه گذار سنگان حضور داشتند،‌ اظهار داشت: تامین زیرساخت های این ناحیه تنها مربوط به سنگان نمی شود بلکه توسعه اقتصادی و اجتماعی شرق کشور را دربر می گیرد از همین رو وجود طرحی جامع که تمامی نیازها و توانمندی های منطقه را ترسیم کند، ضروری است.
وی گفت: تامین آب مجتمع سنگان در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت دیده شده که در بخش کوتاه مدت مشکل خاصی وجود ندارد و منابع مورد نیاز تعیین شده اند اما در بلند مدت، نیازمند منابعی هستیم که کارخانه های فرآوری را تغذیه کند.
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: یکی از راهکارها استفاده از تسهیلات ستاد اقتصاد مقاومتی است که بدین ترتیب دغدغه سرمایه گذران در این زمینه برطرف خواهد شد. وی افزود: اخیرا تعدادی شرکت خارجی با مدل های سرمایه گذاری «بی او او» و «بی او تی» پیشنهاد انتقال آب از سواحل جنوبی به سنگان را داده اند اما با توجه به اهمیت موضع باید بررسی دقیقی روی آن انجام گیرد.
مجتمع سنگان با ذخایر فعلی سنگ آهن که به 1.2 میلیارد تن می رسد،‌ برنامه توسعه ای را در حال اجرا دارد که بر اساس آن برای تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و 15 میلیون تن گندله سنگ آهن ظرفیت سازی می شود.

402/101

کد خبر: 724778

وب گردی

وب گردی