پذیرش مقاله دانشجوی واحد بندرگز در یک کنفرانس اروپایی

 مقاله دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز در کنفرانس اروپایی روان پزشکی ایتالیا پذیرفته شد .

به گزارش ایسکانیوز، نصیر عبدی رئیس اداره پژوهش و فناوری گفت :« مقاله خانم فاطمه زهرا مجریان با موضوع رابطه بین پرخاشگری و خصومت با تاب آوری در دانشجویان دانشگاه در بیست و پنجمین کنفرانس اروپایی روان پزشکی شهر فلورانس کشور ایتالیا بصورت پوستر پذیرفته شد.»
در بخشی از این مقاله چنین آمده است؛ تاب آوری یکی از مولفه های مهم سلامت روانی است.و پرخاشگری رفتار منفی است که سلامت انسان هارا تهدید میکند. بنابراین هدف این پژوهش بررسی رابطه پرخاشگری و خصومت با شادکامی در دانشجویان دانشگاه می باشد. روش این پژوهش از نوع همبستگی است.

تعداد 155 دانشجو با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به پرسشنامه های پرخاشگری وخصومت باس و پری و پرسشنامه تاب اوری کورنور و دیویدسون پاسخ دادند. داده ها بوسیله فرمول همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین پرخاشگری و خصومت با شادکامی رابطه منفی معنادار وجود دارد. به این معنی که هر چقدر نمره پرخاشگری و خصومت بالا می رود میزان تاب آوری افراد کاهش میابد. بنابر این توصیه می شود با آموزش برنامه های خاص و افزایش مهارت های تاب آوری میزان تاب آوری در افراد افزایش داده شود تا از میزان پرخاشگری و خصومت آنها کاسته شود.
لازم به ذکر است؛ فاطمه زهرا مجریان دانشجوی مقطع کارشناسی روانشناسی واحد بندرگز می باشد و این مقاله را با همکاری دو دانشجوی دیگر ، زکیه همدانی و مریم علیزاده دانشجویان روانشناسی واحد به رشته تحریر در آورده است.

205/200

کد خبر: 724782

وب گردی

وب گردی