کاپیتان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی: توسعه دریانوردی در ایران مدیون تلاش های آیت الله رفسنجانی  است

کاپتان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمایت ها و تلاش های آیت الله رفسنجانی(ره) سبب تقویت دریانوردی در ایران و همچنین گسترش دانشگاه آزاد اسلامی شد.

حمید حسن پور ، کاپتان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره چگونگی شروع فعالیت هایش اظهار کرد: من دانشجوی ورودی سال 70 رشته دریانوردی دانشگاه آزاد اسلامی جزیره خارگ بوده ام؛ در سال 77 پس از فراغت از تحصیل و گذراندن 2ماه دوره آموزشی سربازی، در گروه دانشجویان بورسیه معاف از خدمت قرار گرفتم و مدت 15 سال سعادت خدمت در شرکت ملی نفت کش ایران را دارم . سال 91 از شرکت ملی نفت کش ایران به شرکت اداره نظارت بر صادرات و مبادلات نفت خام و برآورده های نفتی منتقل شدم و پس از گذراندن دوره های مختلف زندگی، تصمیم گرفتم با بازگشت به جزیره خارگ، دین خودم را به این جزیره ادا کنم. جوانان تازه نفس و آماده بکار این رشته علاوه بر تحصیلات آکادمیک به تجربه و آموزش افراد قدیمی نیز نیاز دارند تا بتوانند در آینده فعالیت های مربوط به دریانوردی را به بهترین شکل ممکن پیش برند.

وی در ادامه یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته و حال از توان آموزشی بالایی در رشته دریانوردی برخوردار است. به همین منظور من احساس کردم که باید با بازگشت به این جزیره و با همکاری دوستان دیگر، کمبودها را برای دانشجویان و همچنین فارغ تحصیلان آماده به کار این رشته کاهش دهیم و تجربیات این سالها را در اختیار سایر دریانوردان جوان کشور قرار دهیم.

این کاپیتان برگزیده درخصوص همایش قدردانی از دریانوردان که پیش از فوت آیت الله هاشمی با حضور ایشان در جزیره خارگ برگزار شد، خاطر نشان کرد: هنگامی که این همایش با حضور شخص آیت الله رفسنجانی و با هدف ارج نهادن به رشته دریانوردی برگزار شد ، ما و سایر افراد تحصیل کرده در این رشته بسیار بیشتر از گذشته دیده شدیم و سایر افراد به اهمیت دریانوردی پی بردند.آیت الله رفسنجانی که از ابتدای بوجود آمدن این رشته در دانشگاه آزاد، هیچ گاه دست حمایتشان را از ما دریغ نکرده بود، با حضورش در این همایش ارزش رشته دریانوردی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی را به سایرین نشان داد.

وی در پایان ضمن تجلیل از زحمت های آیت الله هاشمی برای استقلال رشته دریانوردی از بیگانگان یادآور شد: تلاش های مکرر آیت رفسنجانی(ره) در جهت تقویت رشته دنریانوردی در ایران ،از گذشته تا پایان عمرشان ادامه داشت. در سالهای گذشته متاسفانه ما با کمبود نیروهای متخصص و کارآمد ایرانی در این رشته روبه رو بودیم بطوری که با اطمینان می توان گفت بیشتر مربی ها و سکان داران کشتی های ایرانی، دریانوردان خارجی بودند.اما در حال حاضر به علت حمایت های آیت الله رفسنجانی و در حال حاضر دکتر میرزاده ، ما برای تربیت نیروی جوان و همچنین پیشبرد کارهایمان از بیگانگان بی نیازیم. از سوی دیگر حمایت های آیت الله هاشمی بی شک سبب بیشتر دیده شدن آثار عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی نیز شده است.

203/200

کد خبر: 724793

وب گردی

وب گردی