ناکامی 10حفار غیرمجاز در شهرستان مشگین شهر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر از دستگیری 10حفار غیر مجاز و غارتگر میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، محرم جعفری با بیان این مطلب گفت: 10 نفر از حفاران غیر مجاز که با هدف به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی در بخش ارشق شهرستان مشگین شهر اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند توسط عوامل یگان حفاظت و نیروهای تلاشگر انتظامی حوزه استحفاظی رضی و مرزبانی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی با بیان اینکه مقدار چشمگیری از آلات و ادوات حفاری از این حفاران غیرمجاز کشف و ضبط شد، افزود: هر گونه حفاری در عرصه و حریم آثار تاریخی جرم محسوب شده و به شدت با حفاران غیر مجاز در شهرستان برخورد قانونی خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان مشگین شهر از نظر تاریخی با داشتن بیش از 600 اثر تاریخی و باستانی یکی از شهرستان‌ های مهم استان اردبیل به شمار می رود، خاطر نشان کرد: از تمامی هموطنان در جهت حفظ آثار تاریخی درخواست می شود تا در صورت مشاهده هر گونه حفاری مشکوک مراتب را به 110نیروی انتظامی یا اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر به شماره 32530005 اطلاع دهند.

کد خبر: 724803

وب گردی

وب گردی