فعالیت 780 نشریه فعال دانشجویی در دانشگاه پیام نور

مدیرکل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور از فعالیت 780 نشریه فعال دانشجویی در این دانشگاه خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، سید ابوالحسن ترابی درحاشیه کارگاه آموزشی جهاد کبیر در پرتو انسان شناسی دینی در بندرگناوه گفت: محور برنامه های سال جاری بخش فرهنگی دانشگاه پیام نور، آموزش قرآن کریم است که تلاش شد زمینه های ارتباطی و فنی لازم آن را با امضای تفاهم نامه با سازمانها، نهادها و موسسه های مختلف قرآنی معاونت قرآنی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی و سایر دستگاههایی که در این زمینه فعالیت دارند، فراهم کنیم.

وی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب فراموش شده اظهارکرد:با توجه به تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی ستاد احیای این فریضه را در تهران فعال کردیم.

مدیرفرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: در سطح مراکز و واحد های دانشگاه پیام نور شوراهای امر به معروف و نهی از منکر آغاز بکار کرده است و تحت عنوان 'طلایه داران معروف فعالیت دارند و امسال اولین کارگاه آموزشی به صورت ویدیو کنفرانس در کل کشور برگزار شد.

وی اظهارکرد: دراین طرح آموزشی علاوه بر موضوع حجاب به دیگر معروفات نیز توجه شده که پرهیز از اسراف و بهینه کردن مصرف براساس شعارسال مدنظر بوده است.

ترابی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی دیگری نیز در سطح کانون های فرهنگی دانشگاه اجرا می شود، گفت: استان بوشهر در سال جاری توانست در جشنواره سراسری رویش دانشگاههای کشور که در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، رتبه برتر را بدست آورد.

وی افزود: در بیستمین دوره جشنواره قرآنی و عترت کشور درسال جاری 9 دانشجوی دانشگاه پیام نور رتبه کسب کردند که نفر اول قرائت از دانشگاه پیام نور استان تهران بود.

مدیرفرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دو جشنواره برای استان بوشهر تدارک شده که جلوه های عاشورا در دفاع مقدس درصورت تامین اعتبار در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در بحث کانون های فرهنگی امسال نیز دانشگاه پیام نور در جمع دانشگاههای کشور خوش درخشید و پنج رتبه از پنج استان را بدست آورد که یکی از آنها بوشهر بود.

مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور اظهارکرد: این دانشگاه در زمینه تعدد نشریات دانشجویی موفق عمل کرد و هم اینک حدود 780 نشریه فعال دارد و در مراسم تیتر 10 که در بهمن ماه برگزار خواهد شد شرکت خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه برگزیدگان سال گذشته در 20 حوزه نشریات دانشجویان کشور از این دانشگاه بوده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز در صدد برگزاری جشنواره نشریات کشوری در استان هرمزگان هستیم و نفرات برتر به مسابقات ملی که وزارت علوم برگزار خواهد کرد، راه می یابند.

منبع: ایسنا

205/200

کد خبر: 724861

وب گردی

وب گردی