لزوم توجه بیشتر واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی به اجرای طرح های ماندگار فرهنگی/ دانشگاه آزاد اسلامی در بین 200 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه یکی از امهات دانشگاه آزاد اسلامی توجه به موضوعات فرهنگی است، گفت: تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی، 991 طرح ماندگار فرهنگی را در 31 استان انجام داده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات امنای استان چهارمحال و بختیاری ضمن تسلیت مجدد به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آیت الله برای ایران سردار سازندگی ، برای دانشگاه آزاد اسلامی به مثابه یک جان جاودان و برای مردم ایران یک پناهگاه فکری مقبول اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه هنوز داغ فراق ایشان پررنگ است، گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق آرزوها و اهداف آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم کرد.

رییس دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه تاثیر تاسیس این دانشگاه در جای جای کشور به خوبی ملموس و معلوم است، گفت: آیت الله اشمی رفسنجانی چه قبل از انقلاب و چه پس از آن خدمات بزرگی را برای تثبیت و استقرار نظام و توسعه و آبادی کشور انجام داده است که از جمله آن می توان به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که موجب توسعه علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و ... کشور شد، اشاره کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین ضمن تسلیت درگذشت آتش نشانان در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو گفت: شهادت آتش نشانان که برای حفظ جان مردم جان فشانی کردند قابل تقدیر است. متاسفانه 3 نفر از آنان از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند که به خانواده آنان تسلیت می گوییم.

دکتر میرزاده به رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم جهانی اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در نمایه های بین المللی با رتبه 158 جزو 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و موجب صعود رتبه علمی ایران شده است به طوریکه 20 درصد تولید علمی ایران متعلق به این دانشگاه است.

رییس دانشگاه ازاد اسلامی افزود: این دانشگاه امروز بعنوان مدل جهانی برای توسعه پایدار علم و فناوری در دنیا شناخته شده است زیرا بدون اتکا به دولت و با بودجه مردم این مجموعه عظیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه مسئول فرهنگ سازی است، گفت: یکی از امهات دانشگاه آزاد اسلامی توجه به موضوعات فرهنگی است که در همین راستا اولین شورایی که در این دانشگاه تاسیس شد شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی متشکل از بزرگان کشور بود.

واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی باید به اجرای طرح های ماندگار فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند

دکتر میرزاده افزود: واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی باید به اجرای طرح های ماندگار فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند. امروز دانشگاه آزاد اسلامی 991 طرح ماندگار فرهنگی را در 31 استان انجام داده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید به طرح های ماندگار فرهنگی توجه بیشتری داشته باشید و اعتبار لازم همانند سال گذشته به آن تخصیص داده شود.

همچنین دکتر میرزاده از زحمات دکتر قاسمی پیربلوطی رئیس استان چهارمحال و بختیاری تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای استان چهارمحال و بختیاری، بودجه این استان شامل 62 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف 52 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

200

کد خبر: 724906

وب گردی

وب گردی