تدابیر ویژه سامسونگ برای پیشگیری از تکرار تراژدی گلکسی نوت 7

سامسونگ چندی قبل با انتشار گزارشی علت اصلی بروز مشکل برای فبلت گلکسی نوت 7 را منتشر کرد. اما آیا باز هم چنین اتفاقی رخ می دهد؟

به گزارش ایسکانیوز، کره ای ها اعلام کرده اند که برای این منظور نوعی فرایند تست هشت مرحله ای را برای باتری های لیتیومی یونی موبایل های خود تعریف کرده اند و علاوه بر این یک هیات مشاوره باتری را نیز ایجاد کرده اند که اعضایش را اساتید دانشگاه های کمبریج، برکلی و استنفورد تشکیل می دهند. در نظر داشته باشید که این هیات کار نظارت بر تمامی باتری های لیتیومی یونی موجود در اسمارت فون های سامسونگ را برعهده خواهد داشت و فعالیت هایش صرفا به فبلت های سری نوت یا حتی گلکسی اس 8 محدود نمی شود.

اما در مورد فرایند تست هشت مرحله ای تعیین شده از سوی سامسونگ هم باید بگوییم که تست دوام، بررسی ظاهری، تست با استفاده از پرتوهای اکس، تست شارژ و دشارژ، تست ترکیبات آلی فرار (TVOC)، تست های از هم گسستگی، تست مصرف سریع و تست ولتاژ مداری باز را شامل می شود.

گفتنی است، بسیاری از این تست ها از جمله سه مورد نخست و همچنین تست ولتاژ مداری باز قبلا نیز روی باتری های سامسونگ انجام می شدند اما کمپانی مورد بحث اعلام نموده که از این پس فرایندهای تست پیشرفته تری را روی آنها انجام خواهد داد و این آزمایشات نیز با تناوب بالا صورت خواهند پذیرفت. برای مثال گفته شده که این شرکت استانداردهای داخلی خود را برای فاز نظارت ظاهری ارتقاء داده است.

در رابطه با تست های شارژ و دشارژ، TVOC و استفاده سریع هم باید بگوییم که به کل فرایندهای تازه ای محسوب می شوند. در مورد نخست، باتری دستگاه هم در زمانی که در حال شارژ است و هم در زمان خالی شدن مورد ارزیابی قرار می گیرد و بعد از بروز نقص در فبلت نوت 7 سامسونگ هم راسا و هم با کمک شرکت های ثالث این تست ها را روی باتری آن انجام داد.

شرکت کره ای موبایل مورد بحث را در آگست سال 2016 معرفی کرد و حدودا دو هفته بعد کار صادرات آن را آغاز نمود. نقدهای اولیه از این فبلت نیز غالبا مثبت بودند اما طولی نکشید که گزارشات جسته و گریخته از وجود ایراد در این باتری ها در فضای مجازی منتشر گردید و حتی برخی از آنها دچار حرارت و آتش سوزی شدند و باقی ماجرا را هم که حتما می دانید.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 724944

وب گردی

وب گردی