کاهش 9 درصدی موجودی زندانهای سمنان با رویکرد کاهش جمعیت کیفری

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به اینکه در خصوص اجرای مناسب دستورالعمل رئیس قوه قضائیه تلاش کردیم با ابتکار عمل در تفکیک مفاد دستورالعمل و دسته بندی تکالیف تعیین شده بر اجرای وظایف تاکید نماییم، که این موضوع در سطح کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود حیدر آسیابی گفت: در دستورالعمل رئیس قوه قضائیه 85 تکلیف برای 18 ارگان و سازمان مختلف دیده شده است که تمامی این موارد احصاء و در قالب جداول به صورت تفکیکی مشخص شده اند.

وی افزایش نظارت بر قرار های تامین کیفری، برگزاری مستمر دوره های آموزشی ضابطین، اعمال تاسیسات حقوقی جدید و نظارت بر طرح های انتظامی که به دستگیری جمعی افراد منتهی می شوند را از جمله برنامه های اجرا شده در راستای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری در دادسرای مرکز استان سمنان عنوان کرد.

آسیابی با اعلام اینکه تا کنون 16 عنوان فعالیت و برنامه ی مختلف اجرایی، آموزشی و نظارتی در دادسرای مرکز استان برای ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری به اجرا در آمده است گفت: بازدید مستمر قضات دادسرا از زندانها و فعال سازی شورای طبقه بندی زندانها نیز از جمله ی این عناوین بوده است.

دادستان مرکز استان سمنان با اشاره به اینکه برنامه های موثری در زمینه ی کاهش بازداشت های موقت و نظارت بر اقدامات صورت گرفته جهت اعمال حبس بدل از جزای نقدی انجام شده است از کاهش 5 درصدی ورودی زندان مرکز استان در نه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ذکر کرد.

وی افزود در همین بازه ی زمانی شاهد کاهش 9 درصدی در موجودی زندانیان مرکز استان که شامل زندان سمنان و اردوگاه حرفه آموزی می شوند بوده ایم.

کد خبر: 724948

وب گردی

وب گردی