نمایش «سفید» ژاپنی یک تکنو سیرک نه چندان موفق

نمایش «سفید» به کارگردانی کوکوونا در بخش بین الممل جشنواره تئاتر فجر روز گذشته به نمایش درآمد.

به گزارش ایسکانیوز، تکنو سیرک «سفید» به کارگردانی کوکوونا کاری از گروه تئاتر «سیرو- اِی» روز گذشته در سالن اصلی تئاتر شهر به اجرا درآمد.

نمایش «سفید» به کارگردانی کوکوونا؛ کاری از گروه تئاتر «سیرو- اِی» و مبتنی بر حرکت است. این گروه مشهوردر سراسر دنیا در قالب یک تکنو سیرک روی صحنه رفته است و در برنامه مشهور امریکن گات تلنت نیز در میان گروه های برتر قرار گرفته است.
اجرای روز گذشته این گروه برای اولین بار در ایران و در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت. اجرایی که سعی داشت از ابتدا مخاطب را وارد بازی خود کند و به واسطه تکنیک های محصورکننده و تکنولوژی بسیار پیشرفته تجربه ای بسیار متفاوت برای مخاطبان ایرانی بود اما مشکل از آنجایی شروع می شد که این تکنو سیرک شاید به عنوان تفریحی جذاب برای خانواده در پارک ارم جذاب باشد اما به طور قطع جای آن در جشنواره تئاتر فجر و سالن اصلی تئاتر شهر نیست.
به نظر می رسید این گروه ژاپنی با اجرای خود تنها میخواهد توانایی ها و تکنیک های گروه را به نمایش به گذارد و اجرایی کاملا بی سر و ته و غیر منسجم نتیجه یک ساعت کار گروه سیرو-اِی بود.

از سوی دیگر فرمی که برای کار در نظر گرفته شده بود تا مخاطبان نیز با اجرا درگیر شوند و در آن مشارکت داشته باشند بسیار سطحی بود چنان که باعث تمسخر برخی حاضران در سالن شد اما نکته ای که درباره این اجرا قابل تامل بود اتفاقات ویژه ای در زمینه نور و حرکت های گروهی بود که واقعا در سطحی بسیار قابل توجه بود و به طور قطع تا کنون چنین امکاناتی هیچ گاه در ایران وجود نداشته است.

اما تکنو سیرک سفید که اجرایی موزیکال نیز به شمار می رفت در زمینه موسیقی نیز نکته قابل توجهی نداشت و از موسیقی تکنو بسیار ساده برای اجرای خود اسفاده کرده بود که با توجه به نورپردازی و حرکت های پیچیده گروه؛ موسیقی نیز می توانست در سطح بالاتری قرار بگیرد. به طور کلی اجرای روز گذشته گروه سیرو-اِی از ژاپن را می توان اجرایی متوسط دانست که جایش در جشنواره تئاتر فجر نبود اما قطعا برای مخاطبان تجربه ای جالب و جذاب به شمار می رفت که متاسفانه به دلیل تبلیغات نامناسبی که برای آن صورت گرفته بود با این که قطعا پتانسیل پر کردن چندین سانس در جشنواره را داشت اما در اجرای اول در سالنی نیمه پر روی صحنه رفت.

500500

کد خبر: 725049

وب گردی

وب گردی