جلوگیری از تکثیر باکتری ها توسط الیاف ضد باکتری/ما اولین شرکت دانش بنیان هستیم که بر روی پروژه های خاص سرمایه گذاری کرده ایم

مدیر فرآیند نوآوری و توسعه شرکت دانش بنیان گفت :وقتی محصولی ضد باکتری می شود با کم کردن هزینه های بیمارستان و درمان که جز هزینه های بالا برای جامعه است و جلوگیری از رشد باکتری،همانند کشورهای اروپایی ،می توان تا 30 درصد از هزینه های درمان کاست .

پریناز عرب زاده مدیر فرآیند نوآوری و توسعه شرکت دانش بنیان در گفتگو با ایسکانیوز گفت : ما جز اولین ها در ایرانیم که بر روی پروژه های خاص سرمایه گذاری و کار کرده ایم و اکنون در مرحله تولید نیز هستیم .

وی ادامه داد:من مدرک کارشناسی ارشدم را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده ام و طرحمان را نیز شهریور ماه سال جاری ارائه داده ایم.

وی با اشاره به حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد طرحشان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مکانی را در مرکز رشد قزوین به همراه اینترنت به ما ارائه داد،همچنین تسهیلات خاصی را نیز برای صاحبان فرآیند در نظر داشت که ما خود از دریافت آن خودداری کردیم.

عرب زاده با گریزی بر ارتباطات مشترک در زمینه پروژه هایی همچون: برق و مکانیک اذعان داشت: میان ما و دانشگاه آزادارتباطات این چنینی فراوانی وجود داشت، چرا که بحث نساجی در دانشگاه آزاد قزوین کم رنگ بود و ما هدفمان از این اتفاق ،کار بر روی پروژه های مدیریتی ،حسابداری ،مکانیک و برق و چیزهایی که بتوانند ارتباط میان صنعت و دانشگاه را برقرار کند بود.

وی با بیان بازدیدهای صورت گرفته از طرحشان در بخش مواد و مصالح مطرح اظهار داشت:ما تولید کننده انواع نخ پلی استر هستیم.این نخ نمونه داخلی دارد ،اما این طرح از نمونه داخلی اش بسیار متمایز است،چرا که طرحی است بسیار جامع و جا انداختن آن در جامعه بسیار سخت و زمان بر است.

این مدیر فرآیند نوآوری با ذکر کارآفرینی حاصل از این فرآیند افزود : ما بابت این کار چند نیروی آر اند دی را استخدام کرده ایم ،اما تولید انبوه طرح های این مدلی به زمان نیاز دارد.

عرب زاده با اشاره به دستاورد اقتصادی این محصول گفت :وقتی محصولی آنتی باکتریال می شود با کم کردن هزینه های بیمارستان و درمان که جز هزینه های زیاد برای جامعه است و جلوگیری از رشد باکتری،همانند کشورهای اروپایی تا 30 درصد می توان از هزینه های درمان کاست ،تصور کنید در بخش عفونی بیمارستان از این الیاف استفاده کنید که می تواند از انتقال بیماری در میان بیماران جلوگیری کند با این کار نه تنها بیماری پیشرفت نمی کند ،بلکه هزینه های شستشو نیز پایین می آید، چراکه اکثر مرگ و میرها و طولانی شدن درمان در بیمارستان های کشور ما ناشی از عفونت های بیمارستانی است که از پتوها،ملحفه ها و لباس های بیمارستانی نشات می گیرد که ما با جلوگیری از این عامل در هزینه درمان بسیار صرفه جویی می کنیم.

وی افزود :این طرح برای اولین بار در ایران ارائه شد و طرحی نوآوری شده است که اولین تولید کننده الیاف مصنوعی نخ پلی استر آنتی باکتریالی هستیم که هم می توانیم این نخ را به صورت خود رنگ و هم به صورت سفید به مشتری ارائه دهیم .

مدیر فرآیند نوآوری با اشاره ویژگی بارز این محصول بیان کرد :چون ویژگی آنتی باکتریال بودن در ساختار نخ است، ثبات شستشو نیز در آن بالا می رود یعنی تا صد بار شستشو نیز خاصیت خود را حفظ می کند در صورتیکه مثلا اگر این خاصیت به صورت تکمیلی باشد و رویش به اصطلاح کت شود ،با یکی دو بار شستشو خاصیت خود را از دست می دهد .

402/101

کد خبر: 725071

وب گردی

وب گردی