16 حزب در جبهه پیشرفت، راه و عدالت

دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت از عضویت 16 حزب شناسنامه دار در این جبهه خبر داد و گفت: واژه چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا در کار ما نیست و از همه طیف ها در این جبهه هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، شهاب الدین صدر روز دوشنبه در مراسم اعلام موجودیت جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با گرامیداشت به شهادت رسیدن آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو، افزود: آنها نمادی از قهرمانی ملت ایران هستند که در این حادثه به نمایش درآمد.
وی در ادامه یاد و خاطره سرباز و یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت و گفت: ایشان خدمات گسترده ای را در عرصه های مختلف چه قبل و چه بعد از انقلاب برای کشور داشتند.
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در ادامه به چگونگی تشکیل این جبهه اشاره کرد و ادامه داد: بعد از انقلاب سال 57 قرار بر این بود که مضامین تفکرات دینی در جامعه اسلامی، ساری و جاری شود ولی متاسفانه به علت عقب ماندگی های دوران های گذشته نتوانستیم در این حوزه به صورت جامع و کامل عمل کنیم.
صدر اضافه کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که ما هرجا به اسلام و دین عمل کردیم موفق بودیم و پیشرفت کردیم ولی هرگاه که دوای درد را در جای دیگر دیدیم، شکست خوردیم. بنابراین تعدادی از احزاب و شخصیت ها و افراد تاثیرگذار سیاسی طی دو سال جلسات منظم به این نتیجه رسیدند که جبهه را راه اندازی کنند.
وی ادامه داد: این جبهه از 16 حزب پروانه دار و شناسنامه دار کشورند که همچنین تعدادی از آنها عضو شورای مرکزی خانه احزاب بوده و حق رای دارند.
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت افزود: اعلام موجودیت و رونمایی از این جبهه به معنای نفی احزاب، گروه ها و تشکل ها و جبهه های دیگر نیست و احزاب ما هرچه براساس مردم سالاری دینی فعالیت کنند، باعث سلامت ساختار سیاسی کشور می شود و از شکل گیری جبهه ها، گروه ها و باندهایی که بر مبنای قدرت و بدون شناسنامه دار هستند، جلوگیری شود.
صدر ادامه داد: افراد این جبهه همه براساس مشترکات موجود و نیاز های کشور و معضلات اتفاق نظر دارند و دور هم جمع شدند. در این تشکیلات برخی احزاب بصورت ناظر حضور دارند و بدلیل معذوریت به دلیل حضور در جبهه های دیگر اینجا نمی توانند عضو اصلی باشند، بنابراین عضو ناظر هستند.
وی گفت: این جبهه از کمیته های سیاسی، امور استان ها، طرح و برنامه ریزی، امور جوانان، اطلاع رسانی و ارتباطات ، ایثارگران، پشتیبانی و بانوان که همه آنها تخصصی و با موضوعات مورد نیاز کشور تشکیل شده است.
این فعال سیاسی با بیان این که احزاب این جبهه اکثرا در استان ها دفاتر نمایندگی دارند، گفت: بر این اساس در استان های مختلف شورای استانی شکل می گیرد. مبنای ما این است که با همه گروه ها، جبهه ها و تشکل های سیاسی ارتباط برقرار کنیم و کار را جلو ببریم.
صدر افزود: فعالیت این جبهه بر چهار اصل محوری مورد تاکید رهبری یعنی اسلام، انقلاب، امام (ره) و رهبری است و از واژه ها و مواردی که در کشور خط کشی هایی شده پرهیز می کنیم. واژه چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا کار ما نیست و از همه طیف ها در این جبهه هستند. بحث ما این است که با احزاب دیگر که این چهار اصل را قبول دارند، همکاری کنیم.
وی با بیان این که این جبهه برنامه محور است، گفت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که بسیار مهم است و شوراهای شهر و روستا قرار داریم. بنابراین برنامه منظمی را در وقت باقی مانده جلو می بریم و معیارها و شاخص هایی را برای ریاست جمهوری در نظر داریم.
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با بیان این که از نیمه اسفندماه 95 مذاکره قطعی را با نامزدها شروع می کنیم، افزود: رییس جمهوری روحانی را نیز براساس معیارهایی که داریم ارزیابی و نامزد نهایی را به صورت رسمی در اردیبهشت معرفی می کنیم.
صدر در ادامه یادآور شد: احزاب، گروه ها، تشکل های سیاسی و جبهه ها همه باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند و تلاش کنند نشاط سیاسی در کشور وجود داشته باشد تا شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم.
وی گفت: در همه شهرستانها لیست شوراها خواهیم داد و در تهران 63 نفر را شناسایی کردیم که در نهایت از این تعداد ٢١ نفر اصلی را معرفی می کنیم.
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت تاکید کرد: همه تلاش در جهت تامین وحدت، منافع و امنیت ملی و مصالح کشور است و خط قرمز این جبهه است. این جبهه برای کسب قدرت تشکیل نشده است.
وی به نامگذاری این جبهه اشاره کرد و گفت: علت نام گذاری جبهه به این خاطر است که دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت و این که اصلی ترین جزء حکومت در مبانی اقتصادی ایجاد رفاه برای عموم مردم ایران می باشد، مفغول مانده است بنابراین نام جبهه 'پیشرفت، رفاه و عدالت' تصویب و نام گذاری شد.
صدر تاکید کرد: در حوزه ملی اولویت دارترین مقوله ایجاد رفاه ملی برای تمام اقشار جامعه می باشد؛ بنابراین باید رفاه در ابعاد مختلف برای کشور تامین شود.

** نگاه ما به شورای شهر کارشناسی و تخصصی است
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: نگاه ما به شورای شهر کارشناسی است. انتخابات شوراها نباید خطی و سیاسی باشد و باید از افراد متخصص و کارشناس به خصوص در مسایل شهری استفاده شود.
وی افزود: شوراها باید به سمت تخصصی بروند چرا که شورای شهر با مجلس متفاوت است اگر مجلس سیاسی است شورای شهر نباید چنین باشد.
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت از همایش بزرگ این جبهه تا پایان فروردین سال 96 خبر داد و گفت: این تجمع بصورت سراسری در کشور برگزار و بخش عمده ای از برنامه ها با توجه به نزدیک بودن انتخابات در آنجا اعلام می شود.
صدر در ادامه گفت: ما به همه جبهه هایی که موجب وحدت نیروهای انقلاب می شود، احترام می گذاریم و تقابلی با احزاب و گروه هایی که برای اعتدال کشور تلاش می کنند، نخواهیم داشت.
وی در ادامه اولویت جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت را در حوزه ملی و داخلی و جاری شدن مبانی اقتصاد اسلامی در کشور عنوان کرد و گفت: در بعد منطقه ای اولویت اصلی این جبهه اقتدار اسلامی را مورد توجه قرار دادیم و در بعد جهانی و بین المللی بر اتحاد اسلامی تاکید داریم.
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه وعدالت با بیان این که مشکلات موجود، با توجه به شعار و آرمان های کشورزیبنده نظام نیست، گفت: این مشکلات ناشی از برخوردها در ادوار مختلف بوده و هست که نباید آن را به سیاسی کاری و یک حزب و گروه خاصی منتسب کرد.
صدر افزود: در بررسی مسائل کشور معتقدیم دولت خاصی را نباید متهم کرد. همه دولت ها خدمات مختلفی در طول انقلاب داشتند و اگر در بررسی مشکلات کشور بخواهیم نگاه سیاسی و خطی داشته باشیم، تیشه به ریشه انقلاب زدیم. باید نگاه فراجناحی باشید تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
وی ادامه داد: در همه دولت ها نواقصی وجود دارد که با نیروهای کارآمد باید مشکلات را رفع کنیم و در دل فضای سیاسی نباید باقی بمانیم.
صدر در ادامه اقدام دولت برای راه اندازی مجدد خانه احزاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تجربه خوبی در خانه احزاب شکل گرفته که همه طیف ها در آنجا باهم تعامل دارند. حمایت قانونی از احزاب با شناسنامه داری که منشأ خیر برای کشور هستند.
دبیرکل پیشرفت، رفاه و عدالت در ادامه افزود: در حوزه بین المللی معتقدیم باید منافع ملی خود را در نظر بگیریم یعنی باید نگاهمان این باشد که چه چیزی برای کشور منفعت دارد.
صدر تاکید کرد: باید تلاش کنیم دولت عزت و رفاه در کشور تشکیل شود. هر کسی که نامزد می شود حتما کابینه خود را معرفی کند چرا که اگر می خواهیم به فردی رای دهیم باید ببینیم همراهان و همکاران او چه کسانی هستند .
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ریاست جمهوری ثبت نام می کند یا خیر گفت: اولویت مان این است که با افرادی که خود را در معرض انتخابات قرار می دهند، مذاکره کنیم و تصمیمی درخصوص ثبت نام ریاست جمهوری نداریم. حتماً جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت از نامزد مشخصی حمایت خواهد کرد.
جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت روز دوشنبه متشکل از 16 حزب به دبیرکلی شهاب الدین صدر اعلام موجودیت کرد.
این جبهه متشکل از جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان ایتالیا، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، مجمع اندیشه و وحدت اسلامی، حزب 72تن ایران اسلامی، حزب رفاه ملت ایران، حزب راستی، کانون اسلامی مهندسین، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان دانشگاه های ژاپن، انجمن اسلامی دانش‌ آموختگان دانشگاه ‌‌های انگلستان، انجمن اسلامی دانشجویان و فارغ التحصیلان لرستان، حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی و جمعیت طرفداران نظم و قانون و حزب ایران زمین است.

303/300

کد خبر: 725103

وب گردی

وب گردی