برای تدوین نقشه توسعه کلان منطقه 8 با دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت شود/نقشه توسعه علمی مناطق آمایشی در 3 فاز طراحی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سرپرست کلان منطقه 8 آمایشی کشور بر جلب مشارکت برای تدوین نقشه توسعه کلان منطقه 8 با دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر بخش های خصوصی تاکید کرد.

دکتر علی اکبر حق دوست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سرپرست کلان منطقه 8 آمایشی کشور در افتتاحیه کارگاه توجیهی نقشه علمی کلان مناطق آمایشی کشور که در روز دوشنبه 4 بهمن 1395 در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: مدتی است موضوع تنظیم سندهای محاسباتی و دقیق برای توسعه حوزه های مختلف وزارت بهداشت مطرح است.

حق دوست به نقش برجسته آموزش در توسعه علمی اشاره کرد و گفت: باید با همکاری یکدیگر آینده نگاری حوزه های علمی مختلف کشور را ترسیم کرده و تحلیل دقیقی از وضعیت آینده آموزش و زیرساخت های موردنیاز این حوزه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر لزوم توسعه متوازن همه حوزه ها اشاره کرد و گفت: اگر یک حلقه در نظام سلامت ضعیف باشد سایر حوزه ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

او افزود: دنیا در حال تغییر است و کشور ما نیز از این تغییرات مستثنی نیست. باید توسعه علمی کشور را همسو با این تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری برنامه ریزی کنیم.

سرپرست کلان منطقه 8 آمایشی به اقدامات خوبی که در دانشگاه ها و مناطق آمایشی در حوزه آموزش علوم پزشکی انجام شده اشاره کرد و افزود: ما هم در کرمان و منطقه 8 آمایشی با همفکری مسئولین دانشگاه ها مجموعه منسجمی تهیه کردیم تا این منطقه در آینده رشید متوازنی باتوجه به منابع و امکانات منطقه داشته باشد.

او افزود: نقشه توسعه کلان منطقه 8 مورد توجه وزیر بهداشت و معاون آموزشی قرار گرفت و در این جلسه هدف این است که این تجربه را با همه دانشگاههای کشور به اشتراک بگذاریم.

حق دوست ادامه داد: در مدلی که کار شده نقشه توسعه علمی مناطق در 3 فاز تهیه می شود. در فاز اول باید طی محاسباتی مشخص شود که در افق زمانی تعیین شده هر دانشگاه چه نیازهایی دارد و چه زیرساخت هایی برای تامین این نیازها لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در فاز 2 نگاه به مناطق آمایشی و کل کشور است گفت: برنامه ریزی ها و برآوردهای کشوری برای نیروی انسانی حوزه سلامت صورت می گیرد و لازم است نقش هر دانشگاه و دانشکده در تحقق این برنامه ها مشخص شود.

او افزود: در واقع در فاز دوم نقش هر دانشگاه در کلان منطقه و نهایتا در کشور مشخص می شود.

سرپرست کلان منطقه 8 آمایشی با بیان اینکه امروزه در دنیا مفاهیم جدید زیادی در حوزه آموزش مطرح می شود، گفت: در فاز 3 شرایط توسعه علمی دنیا سنجیده می شود و برنامه لازم برای دستیابی به افق های جهانی ترسیم می شود. در واقع در این فاز راهبردها را با واقعیت های علمی دنیا تنظیم می کنیم و مبانی علمی جهان را در توسعه علمی مناطق آمایشی متبلور می کنیم.

او به جلب مشارکت سایر بخش ها مثل دانشگاه آزاد اسلامی در تدوین نقشه توسعه کلان منطقه 8 اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم برنامه خوبی برای مناطق آمایشی کشور ترسیم کنیم.

204/200

کد خبر: 725374

وب گردی

وب گردی