ولایتی: از تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کنیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما هر کاری که برای عراق بتوانیم انجام دهیم، دریغ نخواهیم کرد و این مسئله که شما با نیروهای حشدالشعبی در راستای مبارزه با داعش همکاری می‌کنید کار پسندیده‌ای است، چرا که حشدالشعبی در مبارزه با داعش و دشمنان عراق بسیار جدی است. ما بر یکپارچگی عراق و جلوگیری از تجزیه آن تاکید داریم و از تمامیت ارضی آن کشور حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای پارلمان، شخصیت‌ها و فرهیختگان ایزدی کشور عراق که عصر امروز سه شنبه برگزار شد، اظهار داشت: ما همواره از تلاش‌های شما ایزدی‌ها در جهت نجات ملت عراق شنیده‌ایم و از دور مبارزات شما را تحسین می کنیم. از آنچه که توسط داعش بر شما وارد آمده جداً متاسفیم و معتقدیم باید هر چه زودتر زیان‌های وارد شده بر شما جبران شود.

ولایتی با بیان اینکه تا جایی که آقای عبادی و دولت عراق را می‌شناسیم آنها تبعیضی میان گروه‌های مختلف عراق قائل نمی‌شوند، ادامه داد: ممکن است عده‌ای تبعیت از حق و عدالت نداشته باشند که این ربطی به دولت عراق ندارد و اکثریت دولت و ملت عراق حامی ایزدی‌ها هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما هر کاری که برای شما بتوانیم انجام دهیم، دریغ نخواهیم کرد و این مسئله که شما با نیروهای حشدالشعبی در راستای مبارزه با داعش همکاری می‌کنید کار پسندیده‌ای است، چرا که حشدالشعبی در مبارزه با داعش و دشمنان عراق بسیار جدی است. ما بر یکپارچگی عراق و جلوگیری از تجزیه آن تاکید داریم و از تمامیت ارضی آن کشور حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که داعش در مورد ایزدی‌ها انجام داد ظلم بزرگی بود و ما امیدواریم که دولت و ملت عراق در نهایت پیروز شوند و این مسئله را هم تاکید می‌کنم که انشاءالله به زودی موصل آزاد می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر موصل آزاد شود، داعش پایگاه اصلی خودش را در عراق از دست خواهد داد، تصریح کرد: موصل در عراق همچون حلب در سوریه است. سنجار هم یک منطقه قدیمی و بخشی از تمدن بزرگ عراق محسوب می‌شود و شما ایزدی ها هم نسبت به آینده عراق و سرنوشت خودتان از گذشته بسیار امیدوارتر هستید.

300/301

کد خبر: 725502

وب گردی

وب گردی