مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای شکستن حصار خبری و ایران هراسی

استاندار خراسان رضوی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی برای شکستن حصار خبری و خنثی کردن توطئه استکبار و ایران هراسی در دنیاست.

به گزارش ایسکانیوز، علی رضا رشیدیان در نشست مشترک مدیران مسئول رسانه ها و خبرگزاری های کشور در مشهد با موضوع مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: رسانه ها نقش مهمی در این زمینه و نشان دادن چهره واقعی ایران و اسلام ناب محمدی ایفا می کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به نقش جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام، کشورهای منطقه و نوع تعاملات ایران با سایر کشورها، استکبار همواره به فکر تخریب چهره این نظام بوده و از رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی برای رسیدن به مقاصد خود بهره می گیرد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه با کمک رسانه ها و معرفی چهره واقعی اسلام این ترفندها خنثی می شود، گفت: دنیای اسلام تشنه فرهنگ و گفتمان با نگاه به اسلام ناب محمدی است.
رشیدیان افزود: منشا این گفت و گو نیز باید اتحاد و تعامل بیشتر بین مسلمانان برای رسیدن به خودباوری و بازسازی حکومت اسلامی باشد لذا نقش رسانه ها برای بهره برداری از این فرصت تاریخی برای کشور و مسائل جهان اسلام مهم است و همه رسانه ها یک رسالت مشترک در این زمینه دارند.
وی اظهار کرد: با فرارسیدن رویداد مشهد 2017 باید از ظرفیت گفتمانی برای معرفی مشهد به دنیا استفاده کنیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد این ظرفیت را دارد که در سال های آینده به عنوان مرکز گفت و گو بین کشورهای اسلامی باقی بماند، گفت: این کلانشهر ظرفیتهای مختلف در حوزه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، علمی و مذهبی دارد که باید این ظرفیتها به خوبی معرفی شوند.
رشیدیان بر صدور معارف و فرهنگ رضوی بر مبنای قرآن، سنت پیامبر (ص) و گفتمان سازی اسلام ناب محمدی و انعکاس توانمندی ها و ظرفیتهای فرهنگی مشهد تاکید کرد و افزود: این شهر می تواند به عنوان مرکز گفتمان اسلامی در جهان اسلام تبدیل شود.
وی ادامه داد: رویداد مشهد 2017 فراتر از مسائل دولتی، حزبی و جناحی، فرصت تاریخی برای کشور و ملت ایران و جهان اسلام است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در رویداد مشهد 2017 باید به تفاهم و توافق ملی در حوزه رسانه ای برسیم تا اهداف تعریف شده برای این رویداد محقق شود.
رشیدیان گفت: باید دبیرخانه واحد برای این مهم داشته باشیم تا رسانه در قالب تشکل واحد مدیریت شود و از این ظرفیت با محوریت رسانه ها حداکثر استفاده را ببریم.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
مراسم افتتاح رسمی برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام (پنجم بهمن ماه) با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار می شود.

300/302

کد خبر: 725513

وب گردی

وب گردی