امیرعبداللهیان:حمایت ازفلسطین و رویاروئی با رژیم صهیونیستی اولویت جهان اسلام وعرب باشد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل تاکید کرد:در آینده بسیار نزدیک ایران میزبان کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین است و هدف ما از برگزاری آن ، این است که همه نزاع های حاشیه ای متمرکز بر تباین های ملی، نژادی و طائفه ای کنار زده شوند و مساله فلسطین و حمایت از فلسطین و رویاروئی با رژیم صهیونیستی در راس اولویت های جهان اسلام و عرب قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، « حسین امیرعبداللهیان» ظهر سه شنبه بعداز دیدار با« جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: تاکید می کنیم که به هیچ وجه نباید به « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجازه داده شود از آب گل آلود ماهی بگیرد و از شرایط منطقه ای و بین المللی برای هدف گرفتن ملت فلسطین و مقدسات موجود در فلسطین سوء استفاده کند و ظلم و جنایات خود را علیه ملت فلسطین افزایش دهد.

در این دیدار « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و هیات همراه امیرعبداللهیان حضور یافتند.
دبیرکل کنفراس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت:بار دیگر تاکید می کنیم که قضیه برحق و عادلانه فلسطین همواره باید مساله محوری و مرکزی جهان اسلام و عرب باشد.
امیرعبداللهیان افزود: مذاکرات سیاسی سازنده و خوبی با آقای جبران باسیل داشتیم و در باره تحولات و رخداد هائی که در منطقه جریان دارد به ویژه در عرب آسیا گفت وگو کردیم و دو موضوع سوریه و فلسطین بخش اعظم مذاکرات سیاسی ما بود.
دستیار ویژه رئیس مجلس خاطرنشان کرد:از این مناسبت خوب استفاده کردیم و بار دیگر تکمیل روند سیاسی در لبنان و انتخاب ژنرال « میشل عون» به عنوان رئیس جمهوری لبنان را تبریک گفتیم.
وی تصریح کرد: به حکمت بالای سیاسی نزد رهبران سیاسی لبنان و به مرحله آینده درخشان لبنان در همه زمینه ها سیاسی و میدانی از جمله رویاروئی با تروریسم ، تندروی و تکفیر اعتمادی کامل داریم.
امیرعبداللهیان تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران به طور اساسی بر تکمیل حل سیاسی بحران سوریه و همزمان بر حمایت و تایید همه تلاش های موجود در رویاروئی و مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری و تندرو متمرکز است.
دستیار ویژه رئیس مجلس گفت:تاکید می کنیم که سیاست ایران در حمایت از روند سیاسی در منطقه از جمله سوریه و عراق ثابت و راسخ است و از هر تلاشی برای حمایت لازم از ایجاد راه حل سیاسی برای بحران ها دریغ نمی کنیم.
وی افزود:جمهوری اسلامی ایران در این زمینه یک مسیر را طی می کند و خواستار ایجاد راه حل های سیاسی موفقیت آمیز برای بحران های این منطقه ملتهب است و در این زمینه از روند سیاسی و همزمان رویاروئی با اندیشه تروریستی تکفیری و تندرو حمایت و همچنین با قدرت و عزمی راسخ به گروه های مقاومت کمک می کند.
امیرعبداللهیان دیروز دوشنبه در راس هیاتی برای رایزنی و تبادل نظر با مقامات لبنانی وارد بیروت شد و پیش از این دیدار با« نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و « علی قانصو» وزیر مشاور در امور پارلمان و رئیس حزب سوری قومی اجتماعی لبنان ملاقات کرده است.

302/300

کد خبر: 725516

وب گردی

وب گردی