مهمترین وظیفه دانشگاه کارآفرینی است

نشست دکترهادی بهادری نماینده مجلس شورای اسلامی با مدیر گروه های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ظهر امروز در سالن اجلاس این واحد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دانشگاه آزاد ارومیه زیرساخت های لازم برای ورود به بحث های تحقیقاتی و حوزه دانش بنیان را دارد.

بهادری با بیان اینکه امروزه مردم درد اشتغال دارند گفت: در شرایط کنونی مهمترین وظیفه دانشگاهی ها کار آفرینی است و اساتید دانشگاه باید به این نکته توجه کنند که دروسی که تدریس می کنند در چه اندازه به کارآیی دانشجو ها در ایجاد اشتغال کمک می کند.

او ادامه داد: دانشگاه ها باید تغییر رویه داده و به سمت ایجاد مهارت حرکت کنند چیزی که در دانشگاه های ما کم تر به چشم می خورد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه تعداد دانشجویان روز به روز در حال کاهش است گفت: استادان دانشگاه ها می توانند در فرصت کنونی در ایجاد مهارت، پژوهش و تاسیس مراکز دانش بنیان و رشد گام بردارند.

بهادری افزود: 60 درصد اقتصاد کشور در تهران متمرکز شده است در حالی که 40 درصد باقی مانده سهم شهر ما به 2 درصد هم نمی رسد،این در حالی است که در بسیاری از زمینه ها آذربایجان غربی جزو استان های بیست و هفتم کشور است که این جایگاه در شان استان ما نیست و در پیشرفت و ارتقای جایگاه استان در کشور نیازمند یاری هیات های علمی هستیم، چرا که انتظار عمومی از این قشر نسبت به عموم مردم بالاتر است.

در ادامه جلسه دکتر عزیز جوان پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: از تجمیع آزمون های سراسری و آزاد استقبال کردیم ولی وزارت علوم همکاری های لازم را در استفاده از پتانسیل های دانشگاه آزاد نداشته است.

عزیز جوان پور با انتقاد از دستگاه های اجرایی کشور گفت: هیچ کمکی از سوی دولت به دانشگاه آزاد اسلامی نمی شود و امروز شاهد کاهش روزافزون تعداد دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی هستیم فلذا امیدواریم در چند سال آینده با تلاش در زمینه های درآمد های غیر شهریه ای درآمد در این زمینه به 40 درصد افزایش یابد.

او افزود: متاسفانه در 5 دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی زیان دهی داشته ایم و با وجود تعداد زیاد کارمندان مجبور به تعدیل نیرو هستیم.

جوان پور ضمن عرض تسلیت دوباره رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: با رحلت آیت الله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین حامی خود را از دست داد و تنها خواسته ما از دولت و مجلس اصل 44 قانون اساسی است.

رییس واحد ارومیه گفت: نباید به دانشگاه آزاد اسلامی با دید سیاسی نگاه شده و از ظرفیت های این دانشگاه به خوبی استفاده شود.

در پایان این جلسه حجت الاسلام و المسلمین میرزایی مسوول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجانغربی گفت: انتظاری که از نماینده مجلس می رود در سطح کلان است اما در عین حال نامتناهی نیست.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه مهم ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون گزاری است گفت: نمایندگان مردم باید فارغ از جناح بندی های سیاسی به عنوان نماینده عموم مردم فعالیت کنند.

او گفت: دانشگاه های علمی کاربردی بی خاصیت ترین دانشگاه ها در کشور هستند و موجب تحمیل هزینه های سنگین به بیت المال می شوند.

204/200

کد خبر: 725522

وب گردی

وب گردی