سخنان خشمگین و غضب‌آلود دوترته بر علیه کلیسای کاتولیک

رئیس‌جمهور فیلیپین بار دیگر در سخنانی خشمگین و غضب‌آلود کلیسای کاتولیک را سازمانی فاسد و "آشغال" و کشیشان را "متجاوزان جنسی" خواند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین، کلیسای کاتولیک، اسقف‌ها و کشیشان را به "فاسد و زن‌باره" بودن متهم کرده و گفت: سه تن از وزرای کابینه نیز در گذشته مورد تعرض و آزار و اذیت مقامات کلیسای کاتولیک قرار گرفتند.

دوترته در جمع خانواده‌های نیروهای اقدام ویژه که در سال 2015 در ماماساپانا کشته شدند، گفت: به شما توصیه می‌کنم کتاب "محراب اسرار" نوشته آریس روفو را بخوانید تا به حقیقت مقامات کلیسای کاتولیک پی ببرید. اگر ادعاهایم نادرست و غیرواقعی باشد استعفا خواهم داد. من نیز قصد دارم کتاب خودم را درخصوص کلیسای کاتولیک تحت عنوان "تزویر" بنویسم.

وی افزود: من کلیسای کاتولیک را به چالش می‌کشم. همه شما "آشغال" هستید. بوی بد شما همه جا را پر کرده است. شما یک مشت آدم فاسد هستید.

دوترته کلیسای کاتولیک را سازمانی فاسد خواند و درخواست پیشین این کلیسا از دولت برای دریافت یک خودروی پاژرو را محکوم کرد و گفت: شما از خودتان خجالت نمی‌کشید؟ این خودرو بسیار گران قیمت است. بسیاری از مردم حتی چیزی برای خوردن ندارند.

در همین حال دوترته اشاره کرد که وی و کلیسای کاتولیک در یک موضوع اشتراک دارند و آن "زن‌باره" بودن است!

وی گفت: اسقف تئودورو باکانی همانند من دو زن دارد.

در جریان این سخنرانی دوترته فرصت را غنیمت دانست و از جنگ شدید خود با موادمخدر دفاع کرد؛ جنگی که ادعا می‌شود در آن کشتارهایی به صورت غیررسمی انجام می‌شود.

مقامات کلیسای کاتولیک از جمله افرادی بودند که از موضع این رئیس‌جمهور پوپولیست انتقاد کرده و اسقف "برودریک پابیلو" اخیرا از این کلیسا خواست تا درمورد کشتار بیش از 6 هزار تن در جنگ دوترته با موادمخدر صریحا انتقاد کند.

دوترته گفت: به خاطر داشته باشید که من با وجود تمامی کشتارهای گفته شده از سوی کلیسای کاتولیک در انتخابات پیروز شدم.

ایسنا

300/300

کد خبر: 725622

وب گردی

وب گردی