بودجه مقاوم سازی ساختمانهای ۴۰ ساله دانشگاه اختصاص نیافت

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: این دانشگاه در خصوص مقاوم سازی با کمبود بودجه مواجه است و براین اساس نمی تواند طرح های مربوط به این حوزه را اجرایی کند.

محمدعلی برخورداری گفت: چند سال گذشته طرحی برای مقاوم سازی یکی از ساختمان های قدیمی دانشگاه علم و صنعت تدوین شد اما تاکنون این طرح به دلیل مشکل کمبود بودجه هنوز عملیاتی نشده است.

وی افزود: بسیاری از ساختمان های دانشگاه های بزرگ به دلیل قدمت بالا مطابق با استانداردها به خصوص استانداردهای زلزله طراحی و ساخته نشده اند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: مقاوم سازی هزینه دارد بنابراین قرار بود بودجه ای برای این موضوع در اختیار دانشگاه ها قرار دهند اما تاکنون این بودجه به صورت کامل اختصاص نیافته است.

برخورداری عنوان کرد: حجم زیادی از ساختمان های دولتی و غیر دولتی و حتی بیمارستان های کشور با مشکل فرسودگی مواجه هستند بنابراین دولت باید بتدریج بودجه مقاوم سازی برای ساختمان های فرسوده دولتی را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه عمر ساختمان های دانشگاه علم و صنعت بیش از ۳۰ تا ۴۰ سال است، گفت: ما برای یکی از ساختمان های این دانشگاه که دارای فرسودگی زیاد است طرح مطالعاتی انجام دادیم اما بعد از گذشت چندین سال هنوز این طرح به دلیل نبود بودجه لازم عملیاتی نشده است.

201

منبع: مهر

کد خبر: 725635

وب گردی

وب گردی