گردش مالی زیست‌فناوری در دنیا 2 تریلیون دلار است

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از گردش مالی 2 تریلیون دلاری زیست فناوری در دنیا و اهمیت این حوزه در اقتصاد دنیا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردش مالی حوزه زیست‌فناوری در دنیا را 2 تریلیون دلار ذکر کرد و گفت: زیست‌فناوری 22 میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است و 9 درصد نیروی کار اتحادیه اروپا را نیز این حوزه تشکیل می‌دهد.

وی درباره فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر زیست فناوری در جهان اظهار کرد: گردش مالی حوزه زیست فناوری در دنیا 2 تریلیون دلار است و همین عدد نشان می‌دهد که این حوزه می‌تواند در توسعه اقتصادی کشورها مؤثر باشد.

قانعی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده، شاخه زیست‌فناوری 22 میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است و 9 درصد نیروی کار اتحادیه اروپا را نیز این حوزه تشکیل می‌دهد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با تاکید بر اینکه در ایران حوزه زیست‌فناوری رشد کرده است، اما برای جهش بیشتر و سرعت گرفتن این جهش علمی به کمک بیشتری نیاز داریم،‌ اظهار کرد: زیست‌فناوری برای ارتقای رتبه خود در دنیا نیاز به حمایت‌های مالی در این حوزه دارد.

402/101

کد خبر: 725692

وب گردی

وب گردی