مقایسه کیفیت هوای تهران از ابتدای زمستان تا کنون طی 3 سال اخیر/نمودار

براساس بررسی کیفیت هوای تهران از اول دی تا 6 بهمن می توان دریافت سال جاری با 4 روز هوای ناسالم برای تمامی گروه های جامعه رکوردار تعداد روزهای آلوده بوده طی 3 سال اخیربوده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، کیفیت هوای تهران در ماه گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود و 4 بار در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه های جامعه قرار گرفت همچنین کیفیت هوای تهران در ششم بهمن ماه پس از 3 روز هوای سالم، دوباره برای گروه های حساس جامعه در شرایط ناسالم بوده است.

بر اساس اطلاعات رسیده از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) 111 اعلام شده است همچنین میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 55 و میزان منواکسید کربن 40 بوده است.

در این زمینه سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز اعلام کرد : بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار داریم وضعیت هوا در روز 7 بهمن نیز برای گوره های حساس جامعه ناسالم بماند.

در ادامه مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس تحلیل ﺁخرین داده‌های هواشناسی پیش بینی شده برای شهر تهران، با وجود کاهش میزان ناپایداری جوی در روز چهارشنبه نسبت به روز پیشین، در برخی ساعات روز وزش باد موثر (با بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه) انتظار می رود.

وی ادامه داد: با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز پنجشنبه، سرعت باد روند افزایشی داشته و در برخی ساعات وزش باد شدید (بزرگی بین 6 تا 11 متر بر ثانیه) از سمت نواحی شمال غربی - غربی پیش بینی می شود. همچنین بارش پراکنده در ساعات پایانی پنجشنبه دور از انتظار نیست و با تداوم شرایط جوی ناپایدار در روز جمعه، بر میزان بارندگی افزوده خواهد شد. همچنین پارامتر دما تا روز پنجشنبه به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

نادری تاکید کرد: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس در روز جاری (چهارشنبه) برقرار خواهد بود و با افزایش نسبی غلظت آلاینده ها تا روز پنجشنبه، انتظار می رود این شرایط نامطلوب همچنان تداوم داشته باشد.

بر اساس بررسی وضعیت هوای تهران طی 36 روز گذشته و مقایسه آن با دو سال اخیر میتوان دریافت تاکنون هوا 11روز سالم، 21 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 4 روز ناسالم برای تمامی گروه های جامعه بوده ایم.

نتایج بررسی های انجام شده در نمودار زیر قابل مشاهده است:

از نمودار بالا می توان دریافت طی 36 روز اول زمستان ،سال 94 با 4 روز هوای پاک نسبت به ستا 93 و 95 پاک ترین هوا را در بازه زمانی ذکر شده به ثبت رسانده است. در سال 93 ، شاهد 16 روز هوای سالم بوده ایم که در سال های 94 و 95، تعداد روزهای با هوای سالم 11 روز بوده است.

در سال 95 در بازه زمانی مذکور 21 روز با شرایط ناسالم به ثبت رسیده است که این میزان در سال دو سال گذشته 19 روز بوده است.سال 95 او اول زمستان تا 6 بهمن ماه رکوردار میزان روزهایی با کیفیت ناسالم برای تمامی گروه های جامعه بوده است، تعداد این روزها در سال 94 ، 2 روز و در سال 93 یک روز بوده است.

701

کد خبر: 725700

وب گردی

وب گردی