توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت از مهمترین برنامه های دانشگاه آزاداسلامی استان البرز

سرپرست استان البرز گفت: افزایش درآمد غیرشهریه ای و گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت ، مهم ترین برنامه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز است.

به گزارش ایسکانیوز؛ بهروز میرزا درباره برنامه های سال 96 دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: ما در صددیم که با مدیریت صحیح منابع مادی و برنامه ریزی های منظم، در سال آینده با کسری بودجه و همچنین افت تعداد دانشجوهای ثبت نامی مواجه نشویم و بتوانیم ارتباطمان را به طور جدی با صنعت توسعه دهیم.

ما در سال 95 توانستیم در 235 رشته دانشگاهی ، تعداد دانشجویان ثبت نامی را 4درصد افزایش دهیم و از آنجایی که علاقه بیشتر مخاطبان به تحصیل در رشته های علوم انسانی است،در این رشته ها نسبت به رشته های فنی و پزشکی جذب بیشتری داشته ایم.

نرخ رشد جمعیت و همچنین مهاجرت در استان البرز به علت موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به 4استان از جمله تهران،دو برابرنرخ متوسط در سایر استانها است؛ با توجه به این دلایل پیش بینی می شود که تعداد دانشجویان ثبت نامی در سال 96 افزایش چشمگیری داشته باشد.

اودر ادامه درباره برنامه های سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز یاد آور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تعیین بودجه سال 96، انتظار می رود که از یک مرکز رشد در تابستان بهره برداری شود . همچنین تا پایان امسال ، یک ساختمان آموزشی 20هزار متری تکمیل می شود و به مرحله بهره برداری می رسد. همچنین پیگیری طرح ماندگار ساخت مسجد واحد هشتگرد و راه اندازی شهرک شفا که همان شرکت های فناور آزاد پس از ثبت است را در دستور کار سال آینده قرار داده ایم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ادامه داد: افزایش قراردادهای برون دانشگاهی از مهم ترین اهداف این دانشگاه در سال آینده است. ما می خواهیم که با تقویت و افزایش محصولات دانش بنیان و در آمد حاصل از فروش این محصولات، درآمد غیر شهریه ای را افزایش دهیم. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال 95، درآمد غیر شهریه ای را 17 درصدد تعیین کرده بودیم که در این مدت به علت شرایط جامعه و وجود رکود و تورمی که در بازارهای فروش وجود دارد، تنها توانستیم راه را برای محقق شدن این هدف در سال آینده هموار کنیم. امید است در سال آینده با همکاری کارخانه ها و سرمایه گذاران به این هدف بطور کامل دست پیدا کنیم.

میرزا در ادامه گفت: در حال حاضر حدود 15 هسته فناور را در این استان راه اندازی کرده ایم که از هسته به مرحله پیش تولید رسیده اند و قرار است که در سال آینده دوشرکت از این هسته در زمینه نرم افزار و یک شرکت در زمینه تشخیص بیماری های درختان سر پا (تومو گرافی) به مرحله تولید محصول خواهند رسید. شرکت فعال در زمینه توموگرافی ، توانسته با تولید یک دستگاه بدون تخریب درختان بیمار، بیماری را به صورت سرپا تشخیص دهد.

وی درباره تعداد دانشجویان استان البرز دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر از میان 40هزار دانشجو در این کل این استان، 32هزار نفر در واحدهای مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که این رقم نسبت به جمعیت کل دانشجویان استان، حدود 40 درصد است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه اضافه کرد: دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 27 درصد کل جمعیت دانشجویان استان در تمامی رشته های دانشگاهی را تشکیل می دهند . همچنین با توجه به آمار بدست آمده، متوجه شدیم که 55 در صد استادان استان البرز متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی هستند. در دو سال گذشته ما با صد نفر از اعضای هیات علمی قرارداد بسته ایم و در صددیم که حدود 52 نفر دیگر را نیز به هیات علمی جذب کنیم.

میرزا در پایان درباره توسعه برخی رشته های دانشگاهی گفت: در سال آینده رشته های پیرا پزشکی بین رشته ای مانند بهداشت روان، روانشناسی بالینی، بهداشت حرفه ای و غیره را در مقطع کارشناسی ارشد توسعه می دهیم.

203/200

کد خبر: 725708

وب گردی

وب گردی