برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) با در مسجد پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی اهواز به همت دبیرخانه هیات امنا استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رحمه الله علیه) با حضور جمعی از معاونان استاندار خوزستان، نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل ادارات، سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی، نمایندگان مردم اهواز در شورای اسلامی شهر، مدیران مناطق مختلف شهرداری، طلاب و جامعه روحانیون، رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان، روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استان و دانشگاههای دولتی در اهواز، بزرگان قوم بختیاری و شیوخ عرب، خانواده های شهداء، جانبازان و ایثارگران، ورزشکاران، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاههای استان و با حضور کارکنان خدوم آتش نشانی در مسجد پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز به همت دبیرخانه هیات امناء استان خوزستان برگزار شد.

ابتدای مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی کشور حاج سید کریم موسوی و با مداحی، مداح اهل بیت حاج امید روغنی آغاز شد، سپس حجت الاسلام و المسلمین موسی شهریاری معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در بیاناتی به ابعاد مختلف شخصیت علمی و سیاسی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت.

وی با تقسیم بندی زندگی پربرکت این مجاهد فقید و نستوه، به سه دروه پیش از انقلاب، دوران حضرت امام(ره) و پس از امام تا دوران ارتحال، افزود: در دوران پیش از انقلاب حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با تالیف کتب سرگذشت فلسطین به ژرف نگری و توجه عمیق نسبت به مسائل مهم جهان اسلام و داخلی کشور توسط ایشان می شویم.

در همین دوران آیت الله هاشمی با تالیف کتاب امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار به بیماری اساسی و مداوم نظام طاغوت به کشورهای استعمارگر جهان می پردازد.

شهریاری با اشاره تالیف کتاب تفسیر راهنما در دل زندان به دریچه ای دیگر از نگاه حضرت آیت الله هاشمی به مسائل حوزی و تفسیر قرآن پرداخت و گفت: آیت الله هاشمی دارای نگاهی ویژه و عمیقی نسبت به علوم خصوصاً علوم قرآنی داشت و آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از پیروزی انقلاب با سمت هایی همچون سرپرستی وزارت کشور، جانشینی فرمانده کل قوا در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی نقشی پررنگ و برجسته در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرد.

معاون دانشجویی فرهنگی واحد شوشتر به دوران پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) نیز اشاره و گفت: ایشان با مدیریت و تدبیری ستودنی، نقش بی بدیل در انتخاب خلف و صالح حضرت امام خمینی(ره) ، با ذکر خاطره ای از بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر صلاحیت حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) جهت رهبری، نظام را از گردنه ای خطرناک و گذار از دوره امام به بعد از رحلت امام رهنون ساخت.

سخنران مراسم بزرگداشت ارتحال به دوره پس از پایان هشت سال دفاع مقدس نیز پرداخت و خاطرنشان ساخت: این مجاهد برجسته پس از پایان جنگ تحمیلی در سمت ریاست جمهوری، به سازندگی ایران اسلامی پرداخت و حقیقتاً لقب سردار سازندگی فقط زیبنده ایشان است. وی در سمت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مشاوری امین در تدوین سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی ایفای نقش کرد و در عرصه کنترل جریانات و احزاب سیاسی کشور به عنوان یک سوپاپ اطمینان همیشه مرجع و تکیه گاه نیروهای متعلق به انقلاب اسلامی بود.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی متعلق به هیچ یک از جریانات و گروه های سیاسی نبود، بلکه به عنوان یک شخصیت بین المللی، ملی و انقلابی متعلق به امت اسلام بوده و خواهند بود.

203/200

کد خبر: 725725

وب گردی

وب گردی