اولین نسخه‌ی آزمایشی iOS 10.3 منتشر شد

اپل اولین نسخه‌ی آزمایشی iOS 10.3 را در اختیار توسعه دهندگان و افرادی که در برنامه‌ی پیش نمایش این سیستم عامل ثبت نام کرده بودند، قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ این نسخه از سیستم عامل iOS قرار است با ویژگی‌های جدیدی عرضه شود. از جمله تغییراتی که در این نسخه‌ی آزمایشی شاهد آن هستیم می‌توان به ویژگی جدیدی برای پیدا کردن AirPodها یا هدفون‌های بی‌سیم آیفون ۷ اشاره کرد. این امکان Find My AirPods نام دارد که موقعیت هدفون گم شده را به کاربر نشان می‌دهد. تغییراتی در استفاده از برنامه iCloud صورت گرفته تا کاربران راحت‌تر بتوانند از آن استفاده کنند. کیت توسعه Siri هم به ویژگی پرداخت قبض مجهز شده و فایل‌های سیستمی iOS 10.3 هم تغییر کرده است.

از دیگر ویژگی‌های سیستم عامل جدید می‌توان به اضافه شدن انیمیشن‌‌های جدید در زمان اجرا و بستن اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. اپلیکیشن‌ها در زمان اجرا لبه‌های گردتری دارند و کمی هم آهسته‌تر باز می‌شوند.

قسمت Apple ID هم تغییر کرده و اکنون کاربران می‌توانند برای خودشان عکس پروفایل انتخاب کنند. همچنین امکانات مدیریتی بیشتری هم به این قسمت اضافه شده است.

امکان مدیریت فایل‌های در iCloud به کاربران داده شده تا بتوان فضای بیشتری برای آپلود برخی فایل‌ها مانند عکس‌ها وفیلم‌ها در نظر گرفت. همچنین برنامه‌هایی که از سرویس iCloud استفاده می‌کنند در این قسمت نشان داده می‌شوند.

با نصب این نسخه از iOS فایل‌های سیستمی گوشی یا تبلت به APFS تغییر می‌کنند. به همین دلیل اپل گفته که بهتر است قبل نصب این نسخه از iOS از فایل‌های گوشی خودتان یک نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. فایل‌های سیستمی جدید برای حافظه‌‌های Flash و SSD بهینه سازی شده‌اند.

در iOS 10.3 صفحه کلید، HoneKit، Maps و CarPlay هم بهبود پیدا کرده‌اند.

منبع: دیجی کالا

203/200

کد خبر: 725752

وب گردی

وب گردی