اپل اولین نسخه آزمایشی iOS 10.3 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد

شرکت اپل اولین نسخه آزمایشی iOS 10.3 ویژه توسعه‌دهندگان را با اعمال تغییرات اساسی منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ از جمله تغییرات اساسی می‌توان به مهاجرت اپل به سمت استفاده از APFS یا همان سیستم فایل ویژه کوپرتینویی‌ها اشاره کرد. این سیستم‌فایل، سال گذشته معرفی شد و از آن زمان تا کنون در دست توسعه قرار گرفته بود اما این اولین‌باری است که شاهد استفاده از آن در iOS هستیم. سیستم‌فایل جدید شرکت اپل به‌زودی روی تمامی پلتفرم‌های نرم‌افزاری این شرکت شامل iOS, MacOS, WatchOS و TvOS به‌کار گرفته خواهد شد. این سیستم فایل از پایه برای استفاده در حافظه‌های فلش طرح‌ریزی شده و بهبود عملکرد را در مقایسه با فرمت فعلی HFS به همراه خواهد داشت. این به‌روزرسانی، فایل‌های شما را در هنگام آپدیت حفظ خواهد کرد اما هیچ راه برگشتی برای کوچ به سیستم‌فایل قبلی وجود ندارد. با این تفاسیر، تنها در صورتی دستگاه خود را با به‌روزرسانی جدید آپدیت کنید که به‌طور کامل از تبعات این تصمیم آگاه هستید. پیش از هرچیز بدنیست نسخه پشتیبانی هم از اطلاعات خود تهیه کنید.

از جمله قابلیت‌های مفید دیگر در این به‌روزرسانی می‌توان به ویژگی Find My AirPods اشاره کرد. این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند تا صدای بیپ را به یک یا هر دو ایرپاد خود ارسال کنید تا آن‌‌ها را مکان‌یابی کنید. علاوه بر این می‌توانید آخرین موقعیت مکانی ایرپادها را پیش از آنکه ارتباطشان با گوشی شما قطع شده باشد روی نقشه مشاهده کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تا حد امکان به مکان آن‌ها نزدیک شده و سپس با ارسال هشدار صوتی، آن‌ها را بیابید.

در قالب iOS 10.3، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا از کاربران برای امتیازدهی به نرم‌افزارهایشان هم درخواست کنند. با بهره‌مندی از API جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند کادر گفتگویی را پیش روی کاربر قراردهند که به او امکان امتیازدهی و بررسی نرم‌افزار را بدون ترک محیط برنامه خواهد داد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان هم می‌توانند به نظرات کاربران در اپ‌استور پاسخ دهند.

از جمله تغییرات دیگر می‌توان به امکان استفاده از چندین آیکون جایگزین برای برنامه‌ها، پشتیبانی Siri برای نمایش امتیازات مسابقات کریکت در لیگ برتر هندوستان، بهبود سافاری 10.2، اضافه شدن ویجت‌ ویژه برای نرم‌افزار پادکست، پشتیبانی از پرداخت قبوض و کنترل وضعیت پرداخت در سیری (با استفاده از سیری‌کیت) و امکان تبدیل آیکون هوا در نرم‌افزار مپس به نسخه مجهز به لمس سه‌بعدی برای نمایش پیش‌بینی ساعتی وضعیت آب و هوا و دیگر اطلاعات اشاره کرد.

در کنار این نسخه آزمایشی، شرکت اپل نسخه اولیه MacOS 10.12.4 که قابلیت نایت شیفت را هم در خود جای داده پیش روی توسعه‌دهندگان قرارداد.

منبع : فارنت

203/200

کد خبر: 725771

وب گردی

وب گردی