تاجگردون: افزایش حقوق اقشارکم درآمد از اولویت های بودجه سال 96 است

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 96 گفت: افزایش حقوق اقشارکم درآمد از جمله بازنشستگان و افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی از اولویت های بودجه سال آینده است.

به گزارش ایسکانیوز،غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: حقوق افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به 2 برابر میزان کنونی برای افزایش کیفیت زندگی آنان ضروری است که برای تحقق آن در بودجه سال آینده تلاش می شود.

یک میلیون و 620 هزار خانواده در حال حاضر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و 450 هزار خانوار نیز مستمری خود را از بهزیستی دریافت می‌کنند.
هم اکنون 6 درصد جمعیت کشور زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
زنان سرپرست خانوار، کودکان یتیم و خانواده هایی که سرپرست آنها از کارافتاده است از مهمترین جامعه هدف کمیته امداد هستند.
نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی همسان سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر برنامه های حمایتی بودجه سال آینده دانست.
تاجگردون در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: هم اینک یک و نیم میلیون بازنشسته در کشور کمتر از 20 میلیون ریال حقوق دریافت می کنند که این آمار به جز بازنشستگان تامین اجتماعی است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کاهش فقر و اختلاف طبقاتی به عنوان نیازهای هر جامعه برای عدالت و آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: حمایت از اقشار کم درآمد در نظام مردم سالاری دینی از مطالبات مردم بوده که مورد توجه مجلس و دولت قرار گرفته است.

302/300

کد خبر: 725795

وب گردی

وب گردی