زالی:مصلحت نظام سلامت در احیاء طب عمومی است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: مصلحت عمومی نظام سلامت کشور در این است که طب عمومی احیا شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا زالی روز چهارشنبه در هشتمین گردهمایی انجمن پزشکان عمومی ایران در مرکز همایش های رازی اظهار کرد: جامعه پزشکی یک ذخیره اجتماعی تلقی می شود و باید قدر ذخایر ملی کشور را بدانیم.

وی با عنوان این مطلب که ذخایر ملی در زیر زمین نیستند، گفت: ذخایر ملی ما همین نخبگان جامعه هستند.

زالی با اشاره به مطالبات پزشکان عمومی کشور اظهار داشت: حجم مطالبات پزشکان عمومی باعث احساس دلزدگی و ناامیدی این گروه از جامعه پزشکی کشور گردیده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه هرگونه تشتت در وحدت رویه و کلام آفت بزرگی برای پزشکان عمومی تلقی می شود، افزود: احیای طب عمومی در کشور و بازهویت پزشکان عمومی اساسا مطالبه صنفی نیست.

وی با بیان این مطلب که احیاء طب عمومی به مصلحت نظام سلامت کشور است، تاکید کرد: احیاء طب عمومی منجر به اصلاح مدیریت منابع و جلوگیری از ارجاع غیرضرور مردم به پزشکان خواهد شد.

زالی با عنوان این مطلب که نگاه ما به سطح یک سلامت باید تغییر کند، ادامه داد: پارادایم حاکم بر مدیریت سطح یک در دنیا تغییر کرده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به این مطلب که پایه حقوق پزشکان عمومی یکی از پایین ترین سطوح دستمزد جامعه پزشکی را تشکیل می دهد، افزود: بایستی عزم جدی برای اصلاح پایه حقوقی پزشکان عمومی صورت بگیرد تا منجر به استثمارزدایی شود.

وی از پزشکان عمومی با عنوان پزشکان خانواده یاد کرد و گفت: وزارت بهداشت هم قبول دارد که برای اجرای پزشک خانواده هیچ راهی جز استفاده از پزشکان عمومی ندارد.

زالی همچنین ضرورت تعرفه گذاری پزشکان عمومی بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: متاسفانه بیمه های پایه مبنای درستی در تعیین تعرفه های پزشکان عمومی در بحث خصوصی ندارند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: پرداخت تعرفه برای پزشکان عمومی در مطب و بخش خصوصی می بایست بر اساس تعرفه مصوب بخش خصوصی باشد.

701/700

کد خبر: 725839

وب گردی

وب گردی