ارتقای بیش از 4300 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت دکتر میرزاده

معاون هیات ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در ارتقای اعضای هیات علمی آمار قابل قبولی به دست آمده، عنوان کرد که از زمان حضور دکتر میرزاده و از شش ماهه دوم سال 92 تاکنون، 4350 نفر از اعضای هیات علمی واحدها و مراکز دانشگاهی در کشور ارتقای مرتبه علمی یافته‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر مسعود صانعی در کارگاه تشریح آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی در واحد بوشهر با تشریح این آمار، گفت: در ارتقای اعضای هیات علمی از درجه مربی به استادیاری 3422 نفر، از درجه استادیاری به دانشیاری 782 نفر و از درجه دانشیاری به استادی 108 نفر ارتقا رتبه یافته اند.

به گفته معاون هیات ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی ، حداکثر بررسی و ارتقای اعضای هیأت علمی از مربی به استادیاری 15 روز شده است.

صانعی ادامه داد: 12 کمیسیون تخصصی در هیأت ممیزه دانشگاه هر هفته به صورت مستمر به بررسی پرونده ارتقای اعضای هیات علمی می‌پردازند و پس از تأیید در کمیسیون تخصصی به جلسه هیات ممیزه برای تأیید نهایی ارسال می‌شود؛ حداکثر زمان بررسی تا تأیید نهایی در هیات ممیزه دانشگاه 3 ماه خواهد بود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گاهی با تشکیل دو جلسه در یک نوبت کاری، سعی بر آن شده تا پاسخگویی به این مهم را سریعا انجام دهیم به طوری که تا این زمان و طبق آخرین آمار، کل پرونده‌های ارسالی در صف کمیسیون تخصصی، کمتر از 90 پرونده و در صف هیأت ممیزه کمتر از 15 پرونده است.

صانعی با تشریح آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیأت علمی افزود: این آیین‌نامه نیز در مانند آیین‌نامه قبلی در 4 ماده فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی تنظیم شده که حداقل امتیاز بر دانشیاری در چهار ماده 120 و استادی 130 امتیاز است.

در ادامه این کارگاه، همه موارد موجود در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی تشریح و علاوه بر رفع ابهامات موجود برای شرکت کنندگان، به سوالات آنها نیز پاسخ مناسب داده شد.

204/200

کد خبر: 725842

وب گردی

وب گردی