مهارت های ساده اما پرمنفعت را بشناسید

مهارت های زیادی وجود دارد اما آیا آنقدر زمان دارید که همه را یاد بگیرید؟ انسان یک بار بیشتر به دنیا نمی آید از این رو مهم است که تنها مهارت هایی را یاد بگیرید که برای موفقیت در زندگی و رسیدن به اهدافش نیاز دارد. خوشبختانه بهترین مهارت ها در دنیا مجانی هستند ولی مسئله این است که آسان به دست نمی آیند.

به گزارش ایسکانیوز؛ در زیر مهم ترین مهارت ها از نظرات نوشته شده در سایت کورا جمع آوری و ارئه شده است:

همدلی

اگر پولدارترین، موفق ترین و با شخصیت ترین آدم روی زمین باشید اما با دیگران همدلی نکنید همیشه به عنوان یک جامعه ستیز شناخته می شوید.

Jane Wurdwand صاحب کسب و کاری است که درباره ی اهمیت همدلی چنین می گوید:همدلی توانایی حس کردن احساسات دیگران است و می توان آن را به عبارتی روح تیمی دانست که باعث تشویق بیشتر افراد به تلاس می شود. همدلی باعث می شود کارمندان به هدفی مهم تر از حقوق ماهیانه فکر کنند و رویاهای بزرگ بسازند.

مدیریت زمان

با ارزش ترین مهارت، مدیریت زمان است. Alina در کورا نوشته است:سخت ترین کار برای من نحوه ی برنامه ریزی بود. بعد از آموختن این مهارت، توانستم لیست وظایف عالی و دست یافتنی بنویسم و همه ی کارها را در تاریخ مورد نظر انجام دهم.

خوب خوابیدن

تحقیقات نشان داده اند اگر خواب خوب را به طور عادت برای خود ایجاد کنید، خیلی راحت تر به خواب رفته و از خواب بیدار می شوید.

کمک گرفتن

Louise یکی از کاربران کورا درباره ی کمک گرفتن این گونه نوشته است:

به مصاحبه ی کاری دعوت شده بودم. مصاحبه گر از من پرسید اگر نتوانید در این کار از دیگران کمک بگیرید خیلی زود شکست خواهید خورد. بعدا متوجه شدم که دلیل اخراج کسی که قبلا در اینجا مشغول به کار بوده، عدم درخواست کمک از دیگران بوده است و نهایتا به دلیل بی کفایتی از کار اخراج می شود.

بر اساس تحقیقی که توسط دانشگاه هاروارد صورت گرفته کسانی که درخواست کمک یا نصیحت می کنند برخلاف تصور دیگران، خیلی بزرگ نشان داده می شوند زیرا به هوش دیگران احترام گذاشته و این چنین قلب آنها را بدست می آورند.

ثبات

چه بخواهید ورزش روزانه را برای خود عادت کنید، برای کنکور درس بخوانید یا بر پروژه ی بزرگی کار کنید؛ ثبات به عنوان عامل کلیدی موفقیت در این کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اغلب مردم به سختی تلاش می کنند تا به مقام بالایی از کار برسند. اما با رسیدن به آنجا تازه کارشان شروع می شود. زیرا اگر ثبات کاری نداشته باشند قادر به نگه داشتن مقام شان نخواهند بود.

منبع : دیجیاتو

203/200

کد خبر: 725861

وب گردی

وب گردی