حضور پررنگ گروه‌های رشت در تهران/پرفورمنسِ گروه «ماخولا» در تهران

گروه موسیقی ماخولا قرار است در روزهای 6، 7 و 8 بهمن ماه با همکاریِ داربست، برای اولین بار در تهران به اجرای برنامه بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز، ماخولا فعالیت خود را از سال 92 شروع کرده است و خودشان اعتقاد دارند: «در برآیند کلی فعالیت گروه در سبک آلترنیتیو است. اما برای مخاطبانی که خط مشی واحدی را از یک گروه به لحاظ سبکی و صدا‌دهی دنبال می‌کنند، توالی تِرک‌های گروه تا حدی ممکن است تعجب‌آور باشد، ولی از آنجا که گروه ماخولا تشکیل شده از سلایق متفاوت و متکثری است و بر پرداخت به این تکثر علاقه‌مند و کنجکاو است، به تبع خروجی‌های گروه گاهی با هم، به لحاظ المان‌های موسیقایی و شعری بسیار متفاوت می‌باشند. در کل جهت‌گیری گروه بیشتر به سمت انجام ایده‌هایی است که در سر دارد، فارغ از وحدت رویه‌ی سبکی و رنگی».

چند وقتی است که گروه‌ها و موزیسن های رشتی حضور پررنگی در تهران دارند؛ گروه مون‌هد که اجراهای کوچکش را به صورت دائم در تهران دارد و به تازگی هم کاندید جایزه باربد در جشنواره فجر شدند، ماهان فرزاد موزیسن جوانی که حالا بین اهالی موسیقی تا حدی شناخته شده است و این بار ماخولا. آن‌ها در این اجرا 12 قطعه اجرا می‌کنند که 4 قطعه کارهای جدید گروه است و البته قطعات قدیمی هم تنظیم مجدد شده است: هنوز از شب، فاصله بین من و تو، خروس فسنجان، خروس می‌خواند، کانادا، از ارتفاع و در کنار رودخانه از جمله این قطعات هستند. آرش منصف، نوازنده گیتار آکوستیک این گروه در رابطه با حال و هوای قطعات و تولید آلبوم می‌گوید: «در کل محدود به سبک نیستیم و مهم این است که روح ما با یک سبک آرام نمی‌شود؛ از راک تا بخش‌های سانتیمانتالِ روح ما باید تغذیه شود. از رامشتاین و تول دوست داریم تا ریدیوهد و جف بالکلی، از کینگ کریمسون و پرفکت سیرکل تا ابراهیم مالوف. در کل زندگی کوتاه تر از آن است که تجربه نکنیم ولی سعی می‌کنیم در هر تجربه خوب باشیم. در رابطه با تولد آلبوم هم در فکرش هستیم و امیدراریم بعد این اجرا اتفاقات خوبی در راه باشد. در حال حاضر متریال به اندازه‌ی تولید دو تا آلبوم داریم.»

ترکیب نهایی گروه ماخولا برای این اجرا به این ترتیب است که: آرش منصف (گیتار آکوستیک)، محمد موسوی (گیتار الکتریک)، امیر بال افشان (خواننده)، سینا گل نقره (گیتار باس)، میلاد صابرفخر (درامز وکلارینت).

این گروه روزهای 6،7 و 8 بهمن ساعت 19 در داربست به نشانی بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیبان نوربخش، بلوار مینا، پلاک ۴۲ روی صحنه خواهد رفت و مدت زمان اجرا حدود 60 دقیقه است.

500500

کد خبر: 725892

وب گردی

وب گردی