در صدد ایجاد بازارهایی برای معاملات ارزی با شفافیت کامل هستیم

رئیس کل بانک مرکزی، گفت: برابری نرخ دلار در رابطه با یورو ۲۸ درصد تقویت شده و این در شرایطی است که در مقایسه با ریال ۲۱ درصد است. البته همه ارزهای دیگر نیز برابری‌شان با نرخ دلار تغییر می‌کند که امری طبیعی است.

به گزارش ایسکانیوز، سیف در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سه و نیم سال گذشته در حوزه ارز شرایط کشور باثبات بوده است، اظهار کرد: طبیعی است که نوسانات فصلی وجود داشته باشد اما پس از عبور از ماه آخر سال میلادی شرایط حالت طبیعی پیدا می‌کند و در حال حاضر وضعیت ما در جهت رسیدن به دامنه باثبات‌تر است که آثارش را مشاهده می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد راه‌اندازی بورس ارز، توضیح داد: درصدد برنامه‌ریزی برای ایجاد بازارهایی هستیم که با شفافیت کامل معاملات ارزی درون آن انجام شود.

سیف گفت: یکی از اقدامات بازار بین بانکی ارزی این است که ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی از آن مسیر وارد بازار شود و بازیگران این بازار بین بانکی، بانک‌ها هستند که البته بانک مرکزی هم آنجا حضور دارد و خریدوفروش‌های عمده در این بازار ساماندهی می‌شود.

وی افزود: دستورالعمل‌ها در این رابطه تهیه شده، نرم‌افزار مربوطه آماده شده و ان‌شاءالله ظرف یک ماه آینده عملیات اجرا می‌شود.

101/41

کد خبر: 725903

وب گردی

وب گردی