عملکرد ضعیف بخش موبایل عامل اولین ضرردهی ال‌جی در 6 سال اخیر

ال‌جی روزگار خوبی را سپری نمی‌کند و کار و بار سکه‌ای ندارد، اکنون نیز باخبر شده‌ایم ال‌جی اولین ضرردهی خود را در ۶ سال اخیر اعلام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ واحد آماری شرکت ال‌جی الکترونیکز، امروز گزارشی از ضرر ۲۲۳.۹۸ میلیون دلاری ال‌جی در سه ماهه پایانی سال میلادی ۲۰۱۶ منتشر کرد. جالب است بدانید این میزان ضرر در ۶ سال گذشته برای ال‌جی سابقه نداشته است. ال‌جی مدعی است واحد موبایل و همچنین واحد تولید قطعات خودرو ال‌جی عملکرد مطلوبی ندارند و ضرر خود را بر گردن این دو واحد انداخت.

واحد ارتباطات موبایل ال‌جی در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته توانسته بود میزان ۳.۵۱ میلیارد دلار سودآوری داشته باشد، این میزان نسبت به سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۶ رشد داشته است، اما نسبت به سال‌های گذشته شاهد افت ۲۳ درصدی سودآوری واحد موبایل ال‌جی بوده‌ایم. همان‌گونه که اشاره شد، ال‌جی واحد موبایل خود را مقصر اصلی این ضرر و افت فروش می‌داند و در راًس گوشی‌های ال‌جی، گوشی پرچمدار و ماژولار این شرکت که ال‌جی جی ۵ است به عنوان بزرگ‌ترین مقصر در ضررهای ال‌جی شناخته شده است.

دلیل این امر هم هزینه بالای تولید گوشی جی ۵ است، از طرف دیگر این گوشی آن‌‌گونه که باید و شاید نتوانسته است انتظارهای ال‌جی را در بحث فروش برآورده کند. البته واحد موبایل ال‌جی در خصوص طراحی و عرضه پرچمدار دیگر این شرکت خوب عمل کرده است، گوشی ال‌جی V20 توانسته است سودآوری خوبی را برای ال‌جی به ارمغان داشته باشد، طراحی و عملکرد V20، علت اصلی فروش خوب آن به حساب می‌آید.

ال‌جی در خصوص گزارش آماری خود تنها به انتشار همین عدد و رقم‌ها بسنده کرده است و همانند شیائومی، گزارشی در خصوص فروش کلی و میزان درآمد واحد موبایل خود در سال گذشته میلادی منتشر نکرده است.

با در نظر گرفتن عدم موفقیت طراحی ماژولار در ال‌جی جی ۵، انتظار می‌رود ال‌جی در جی ۶ قید طراحی ماژولار را از بیخ‌وبُن بزند و گوشی طراحی کند که با معیارهای گوشی‌های هوشمند تراز اول امروزی بیشتر سازگار باشد.

ناگفته نماند که به جز سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی، ال‌جی مدعی است سال گذشته، فروش خوبی داشته است و از آمار فروش واحد تولید لوازم‌خانگی خود در سال گذشته رضایت دارد.

منبع: فارنت

203/200

کد خبر: 725919

وب گردی

وب گردی