نیمی از تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه علوم بالینی است

‌معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: بیش از نیمی از تحقیقات پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در حوزه علوم بالینی است.

‌به گزارش ایسکانیوز، دکتر ملک زاده در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: براساس آخرین ارزیابی های جهانی صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق شد با کسب امتیاز استناد بالای پژوهشگران به مقالات علمی این دانشگاه و همچنین روند رو به رشد تولید علم به جمع 12 دانشگاه برتر کشور در نظام رتبه بندی جهانی (ESI) بپیوندد.

وی تصریح کرد: از لحاظ استناد پژوهشگران به تولیدات علمی محققان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ، این دانشگاه از دانشگاه های شیراز ، مشهد و تبریز رتبه بالاتری دارد.

‌معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: برنامه ریزی برای ارتقاء همکاری بین المللی این دانشگاه با دانشگاه های معتبر دنیا می تواند باعث ارتقاء بیش از پیش جایگاه آن در تولید علم شود .

دکتر ملک زاده همچنین با اشاره به اینکه در سال 2000 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان یک مقاله در ISI داشته است گفت: خوشبختانه تعداد مقالات این دانشگاه در ISI در سال 2016 ، 180 مقاله بوده است .

وی همچنین افزود: از این دانشگاه در پایگاه معتبر جهانی SCOPUS (اسکوپوس) نیز در سال 2016 ، 320 مقاله پذیرفته شده است که در مقایسه با سالیان قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است .

دکتر محمودرضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این همایش گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ، رشد و توسعه هم جانبه ای در کشور اتفاق افتاد و باید از بابت مجموعه این نعمات خداوند را شاکر بود.

وی همچنین از اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان اتفاقی تاریخ ساز به خصوص در استان سیستان و بلوچستان یاد کرد و افزود: خوشبختانه هم اکنون 376 طرح عمرانی متوسط و بزرگ در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در حال اجراست که با بهره برداری از آنها 50 درصد به تعداد تخت های بیمارستانی دانشگاه افزوده خواهد شد .

وی همچنین به تمامی اعضای هیات علمی ، کارکنان ، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه کسب رتبه در نظام جهانی ESI را تبریک گفت.

دکتر رفیقدوست معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در این راستا گفت: ارتقاء زیرساخت های تحقیقات در دانشگاه از جمله بهره برداری از مرکز رشد فناوری سلامت، ایجاد پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های جامع از جمله مواردی بود که باعث اشتیاق بیش از پیش پژوهشگران به انجام فعالیت های علمی شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 25 پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان قدردانی شد.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 725965

وب گردی

وب گردی