جمع آوری ماهانه بیش از 9هزار کیلو پسماند خشک از شهرک های بزرگ مرکز پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران گفت: اقدامات آموزشی تفکیک پسماند از مبدأ در بزرگترین شهرک های مسکونی مرکز شهر؛ باعث شد جمع آوری پسماندهای خشک در این مراکز به ماهانه بیش از 9هزار کیلوگرم برسد.

به گزارش ایسکانیوز امیر حسین عساری در این باره افزود: با هدف گسترش فرهنگ بازیافت؛ اداره مدیریت پسماند با همکاری ناحیه3 ؛ شهرک های نظامی شهید نامجو و جنگروی را به عنوان بزرگترین شهرک های مسکونی با جمعیتی بیش از 3200 نفر و مجتمع های مسکونی با جمعیتی بیش از 2100 نفر مورد توجه ویژه قرار داده اند.

عساری ادامه داد: در همین رابطه آموزش چهره به چهره، برگزاری کلاس و کارگاه های آموزشی مرتبط توسط کارشناسان به تعداد 5300 نفر ساعت انجام شده و همچنین توزیع بیش از 95 مخزن1100 لیتری پلاستیکی ویژه جداسازی وتفکیک پسماند وحدود 115عدد مخزن 240 و120 لیتری جانمایی شد.

به گفته وی در راسته خیابان نواب و خوشیاران تعدادی مخزن ویژه با هدف جمع آوری وذخیره سازی پسماند خشک عابران و شهروندان محله؛ نصب شده است که این اقدامات منجربه جمع آوری روزانه300 کیلوگرم و ماهیانه 9000کیلوگرم پسماند خشک توسط خودروهای ملودی از مراکز مذکور شد.

وی ادامه داد: تاکنون انعقاد تفاهم نامه همکاری با 42 مجتمع و شهرک انجام شده . همچنین جمع آوری و دریافت پسماند خشک با توجه به کارتکس های مخصوص هر مجتمع یا بلوک های شهرک با درج روز جمع آوری، شماره تماس مدیر مجتمع و راننده مراجعه کننده در حال انجام است که در قالب قرارداد خدماتی همچون تحویل مواد شوینده یا وجه نقد به ساکنین مجتمع ارائه می شود.

عساری گفت: با توجه به استقبال شهروندان از این طرح برنامه های ویژه ومناسبتی، مسابقات مختلف با محوریت تفکیک از مبدا توسط اداره مدیریت پسماند وناحیه3 به صورت مستمر و متناوب با اهدای هدایای ویژه ولوح تقدیر برگزار می شود.

700700

کد خبر: 726024

وب گردی

وب گردی