مجموعه سخنان دکتر میرزاده به عنوان شخصیت‌شناسی آیت الله هاشمی منتشر شود/ اجرای طرح سیمای زندگی با جامعه آماری 100 هزار نفر

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد از رحلت آیت‌الله هاشمی بسیاری از ایشان تعریف کردند؛ اما ای کاش یک هزارم این تعریف‌ها قبل از رحلت آیت‌الله مطرح می‌شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید طه هاشمی در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان گفت:‌ دکتر میرزاده تقریبا در همه جلسات سخن از آیت‌الله هاشمی به میان می‌آورند. ایشان در زمان حیات آیت‌الله در طول این سه سال و اندی نیز سخنانی زیادی مطرح کرده‌اند. البته آقای دکتر میرزاده قبل از این هم به آقای هاشمی نزدیک بودند ولی ما می‌توانیم سخنان ایسان را در این سه سال و اندی و همچنین بعد از رحلت آیت‌الله جمع کنیم و به صورت یک اثر منتشر کنیم؛ این مجموعه شخصیت‌شناسی خوبی از آیت‌الله هاشمی می‌شود.

او تاکید کرد:‌ بعد از رحلت آیت‌الله هاشمی بسیاری از ایشان تعریف کردند، اما ای کاش یک هزارم این تعریف‌ها قبل از رحلت آیت‌الله مطرح می‌شد. متاسفانه اکنون ذخیره عظیم آیت‌الله هاشمی از دست رفته است، ما باید از این موضوع درس بگیریم و شخصیت‌های بزرگ مانند مقام معظم رهبری را در زمان حیات‌شان بشناسیم، ما دشمن زیاد داریم؛ آنها می‌خواهند استوانه‌های انقلاب را منزوی کنند از این رو ما باید سعی کنیم شخصیت‌های بزرگ را در زمان حیات‌شان درک کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: زمانی که آقای دکتر میرزاده کار را در دانشگاه آزاد اسلامی شروع کردند برنامه‌های راهبردی 5 ساله و بلند مدت تدوین شد. ما باید از رشد دانشگاه به صورت تک بعدی عبور کنیم امروز در جهان نیز این گونه است و باید همه ابعاد دانشگاه‌ مورد توجه قرار گیرد.

پژوهشکده قرآن و عترت را با توصیه آیت‌الله هاشمی شکل دادیم

هاشمی ادامه داد: امروز در مدیریت جدید به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای می‌شود. زمانی که اوایل کار آقای دکتر میرزاده بود و من کارم را با ایشان شروع کردم، خدمت آیت‌الله هاشمی رفتیم. ایشان فرمودند از اینکه کارهای سطحی درباره قرآن می‌شود رنج می‌برم همان موقع ما پژوهشکده قرآن و عترت را شکل دادیم که امروز با جدیت کارش را انجام می‌دهد، اکنون ما 500 تا 600 کانون قرآنی داریم. در حوزه فرهنگی دانشگاه صرفا از فعالیت محوری به جامعه نگری در ارتباط با مولفه های فرهنگی وارد شده است.

او ادامه داد: امروز توجه به توسعه علمی در دانشگاه آزاد اسلامی افزون شده است و دانشگاه آزاد اسلامی گام‌های موثری در این زمینه برداشته است و این گونه رتبه علمی ایران ارتقاء یافته است. اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود رتبه ما در زیر کشورهایی مانند ترکیه و یا رژیم صهیونیستی بود.

اجرای طرح سیمای زندگی با جامعه آماری 100 هزار نفر

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح سیمای زندگی گفت:‌ما این طرح را در 10 استان اجرا کرده و ما آن را به تمام استان‌ها تسری دادیم اکنون جامعه آماری این طرح 100 هزار نفر هستند، ما در این طرح به دنبال بومی‌گزینی و توسعه تحصیلات تکمیلی در استان‌ها هستیم. چرا که تحقیقات ما نشان می‌دهد توسعه تحصیلات تکمیلی در استان‌ها از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، همچنین تحقیقات ما نشان می‌دهد وقتی دانشجویان به شهرهای بزرگتر می‌روند آسیب می‌بینند. مصیبت بزرگ‌تر برای زمانی است که دانشجویان از کشور خارج می‌شوند. نقشی که دانشگاه آزاد اسلامی امروز در این زمینه برعهده گرفته است باید مورد توجه قرار گیرد. امروز آمارها نشان می‌دهد تنها 2 درصد از زندانیان تحصیلات بالا دارند.

استان هرمزگان، عهده دار تدوین اخلاق حرفه‌ای در بخش شیلات

هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 5 طرح بنیادی مطالعات فرهنگی در استان‌ها داریم؛ طرح اخلاق حرفه‌ای، طرح مفاخر و مشاهیر، سبک زندگی و طرح علم در محضر قرآن و توسعه زبان فارسی از جمله این طرح‌هاست. تدوین اخلاق حرفه‌ای در بخش شیلات برعهده استان هرمزگان گذاشته شده است. همچنین در طرح مفاخر و مشاهیر بنا داریم موضوع پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم انسانی باشد از این طریق مفاخر بیشتر به جوان‌ها شناسانده می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ در طرح سبک زندگی، طرح سبک زندگی امام باقر (ع) در دستور کار استان هرمزگان است. در سایر دانشگاه‌ها نیز این طرح را دنبال خواهیم کرد همچنین جشنواره وحدت شیعه و سنی با عنوان آیت الله بروجردی و شیخ شلتوت برای اولین بار در هرمزگان برگزار شده است.

او با تاکید بر طرح‌های ماندگار گفت:‌ طرح ماندگار طرح‌های مشترک عمرانی و فرهنگی است همچنین ما به دنبال ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی هستیم، ایده‌ها در این زمینه مشخص شده است و به زودی فعالیت‌های خوبی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

هاشمی گفت:‌ همچنین تصمیم داریم هنرهای دستی دانشجویان را در بازارچه‌های فن و هنر به فروش برسد، استان هرمزگان مقصد خوبی برای گردشگری است می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و در خوابگاه‌های دانشجویی در زمانی که دانشجوها نیستند به عنوان مهمان‌پذیر استفاده کنیم.

200

منبع: آنا

کد خبر: 726028

وب گردی

وب گردی