مراکز داوری باید در جهت روان سازی پرونده ها تلاش کنند

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در این مراکز پرونده‌ها باید روان سازی شده و افرادی که وارد این عرصه می‌شوند، باید به این نهاد و کانون با نگاه اقتصادی، شغل و درآمد نگاه نکنند؛ چراکه این مجموعه، یک مجموعه قضایی است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی قاصدی در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی حقوق داوری در اردبیل با بیان اینکه در برنامه پنجم دولت و قوه قضائیه مکلف به تشکیل نهاد داوری شده‌اند، گفت: انتظار می‌رود در این زمینه بنگاه‌ها و نهادهای مالی و اقتصادی نیز همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرکز داوری باعث سوق در جهت فرهنگ ارزشمند صلح، سازش و گذشت قبل از تشکیل پرونده قضایی می‌شود، افزود: برای موفقیت و تاثیرگذاری این مرکز باید نهادهای حاکمیتی و خصوصی باهم همکاری داشته باشند.

قاصدی با بیان اینکه ۴۶ درصد پست‌های قضایی و ۴۵ درصد پست‌های اداری در دادگستری کل استان اردبیل خالی است، تصریح کرد: این کمبود نیرو باعث محدود شدن فعالیت‌ها و متضرر شدن همه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در خصوص مرکز داوری باید قدم‌هایی برداریم و برای موفقیت در این خصوص تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: مجموعه قضایی نیز باید در جهت رفع نواقص، آموزش و راهنمایی پای کار باشد.

وی با بیان اینکه در مراکز داوری نباید از توانمندی‌های قضایی در جهت پیچیده کردن پرونده‌ها استفاده شود، گفت: در این مراکز پرونده‌ها باید روان سازی شده و افرادی که وارد این عرصه می‌شوند، باید به این نهاد و کانون با نگاه اقتصادی، شغل و درآمد نگاه نکنند؛ چراکه این مجموعه، یک مجموعه قضایی است.

قاصدی تاکید کرد: در این مراکز تمام شرایطی که یک قاضی باید داشته باشد و لحاظ کند، یک داور نیز باید داشته باشد و لحاظ کند.

وی ادامه داد: در بحث داوری، عدالت، انصاف، تعهد، تقوا و بی طرفی باید رعایت شود

کد خبر: 726045

وب گردی

وب گردی