تصویر واقعی از گلکسی اس 8 به همراه مشخصات کامل و قیمت آن فاش شد

گلکسی اس 8 نام پرچمدار بعدی سامسونگ است که برای اولین بار شاهد فاش شدن اطلاعات زیادی از آن توسط فاش  کننده‌ی نام آشنا، ایوان بلس هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، سامسونگ خود را برای معرفی دو نسخه از گلکسی اس ۸ آماده می‌کند که نسبت به قبل تغییرات بسیاری کرده‌اند. این اطلاعات را منبعی معتبر در اختیار ایوان بلس، فاش کننده‌ی نام آشنا قراره داده و مدعی شده است این دو گوشی دکمه‌های ناوبری فیزیکی مانند قبل نداشته و حتی صفحه نمایشی بزرگ‌تر از فبلت سری نوت سامسونگ دارند.

مشخصات فنی اصلی

دو نسخه‌ی گلکسی اس ۸ دارای صفحه نمایش ۵.۸ و ۶.۲ اینچی هستند که از نوع سوپر امولد بوده و ۸۳ درصد از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص خواهند داد. همچنین هر دو گوشی دارای لبه‌های خمیده بوده و نسبت غیرمتعارف تصویر ۱۸.۵ به ۹ دارند.

پردازنده‌ی این گوشی در برخی مناطق اسنپدراگون ۸۳۵ بوده و در برخی بازارها نیز مانند بازار ایران گلکسی اس ۸ به پردازنده‌ی اکسینوس سامسونگ مجهز می‌شود. هر دو پردازنده‌ی براساس پروسه‌ی ۱۰ نانومتری ساخته شده و در مقایسه با گلکسی اس ۷ در حدود ۱۱ درصد از لحاظ پردازشی، ۲۳ درصد از لحاظ گرافیکی و ۲۰ درصد از لحاظ مصرف انرژی بهبود پیدا کرده‌اند.

البته مصرف کم پردازنده، موضوعی حیاتی خواهد بود؛ چرا که نسخه‌ی ۵.۸ اینچی دارای باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و نسخه‌ی ۶.۲ اینچی نیز به باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد. رم ۴ گیگابایتی همچنان در این دو گوشی حاضر بوده و نسخه‌ی فنی آن‌ها به حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی مجهز می‌شود که می‌توان آن را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزایش داد.

نکته‌ای که تغییر کرده، استفاده از پورت یو‌اس‌بی نوع سی است که در بخش پایینی گوشی در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری صدا قرار گرفته و البته در سمت دیگر نیز اسپیکر استریو قرار دارد.

دوربین اصلی گوشی همچنان ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی نیز حسگری ۸ مگاپیکسلی خواهد داشت که هر دو دارای f/1.7 هستند؛ اما یکسان بودن حسگرها به معنای نبود تغییرات نیست.

دوربین اصلی به نظر می‌رسد دارای ویژگی برای جستجوی تصویری است و می‌تواند مواردی مانند نوشته را ردیابی کند. همچنین در کنار این دوربین سلفی، حسگری دیگر برای اسکن عنبیه‌ی چشم قرار خواهد گرفت.

اما حسگر اثر انگشت که انتظار می‌رفت به زیر صفحه نمایش برود، حالا با حذف دکمه‌ی هوم به پشت گوشی و البته جایی عجیب در کنار دوربین اصلی انتقال یافته است که در تصویر بالا نیز می‌توانید آن را مشاهده کنید.

ویژگی‌های دیگر

همانطور که گاردین نیز گزارش داده بود، با استفاده از داکی با نام Samsung DeX می‌توان گوشی را به مانیتور متصل کرده و از گوشی به عنوان یک دستگاه دسکتاپی بهره برد.

ویژگی دیگر دستیار صوتی هوشمندی با نام بیکسبی است که گفته می‌شود می‌تواند دستورات پیچیده‌تری نسبت به رقبای خود اجرایی کند و همچنین دکمه‌ای اختصاصی برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

و در نهایت ویژگی صفحه نمایش حساس به فشار نیز راه خود را به گلکسی‌های سامسونگ باز خواهد کرد و گفته می‌شود بخش پایین نمایشگر گلکسی اس 8 به فشار حساس خواهد بود.

اطلاعات معرفی و قیمت

در سال‌های گذشته سامسونگ گوشی‌های سری اس خود را همزمان با کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی می‌کرد؛ اما امسال این سنت تغییر خواهد کرد.

سامسونگ در هفته‌های گذشته دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ را اعلام کرده بود و حالا برای آنکه از باتری گوشی‌های خود اطمینان لازم را داشته باشد، قصد دارد مراسم خود را در ۹ فروردین ۹۶ و این بار در نیویورک برگزار کند.

اما نکته‌ی جالب بالا رفتن قیمت گلکسی اس ۸ نسبت به نسخه‌های سال قبل است. گلکسی اس ۸ با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی، دارای قیمت ۷۹۹ یورویی بوده و نسخه‌ی ۶.۲ اینچی نیز با قیمت ۸۹۹ یورو روانه‌ی بازار خواهد شد. زمانه‌عرضه‌ی دو گوشی نیز یک اردیبهشت ۹۶ خواهد بود.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 726101

وب گردی

وب گردی