گوشی پایین رده نوکیا 5 در نمایشگاه MWC 2017 معرفی می شود

با توجه به گزارش‌های منتشرشده، به نظر می‌رسد نوکیا در نظر دارد که در نمایشگاه MWC 2017 گوشی پایین‌رده نوکیا 5 را معرفی کند. 

به گزارش ایسکانیوز، اوایل سال جاری میلادی بود که شرکت HMD Global از گوشی اندروید میان‌رده نوکیا ۶ رونمایی کرد. این گوشی در ابتدا به‌صورت انحصاری در بازار چین عرضه می‌شود؛ اما طبق گزارش‌های جدید، قرار است نوکیا ۶ در رنگ سفید و البته با قیمتی بیشتر به دیگر بازارها نیز راه یابد. همه ما می‌دانیم نوکیا در جریان نمایشگاه MWC 2017 که اسفندماه در شهر بارسلونا برگزار می‌شود، از گوشی‌ پرچم‌دار خود رونمایی می‌کند؛ اما با توجه به اخبار جدید، گویا علاوه بر یک گوشی پرچم‌دار، باید منتظر محصولی پایین‌رده باشیم.

با توجه به شایعات منتشرشده از چین، این گوشی جدید نوکیا ۵ نام دارد و یک محصول پایین‌رده است. به عبارت دیگر، نوکیا ۵ به‌عنوان نسخه ارزان‌تر نوکیا ۶ معرفی می‌شود و سخت‌افزار ضعیف‌تری در آن به کار رفته است. اگر به یاد داشته باشید، چندی پیش یک گوشی اندروید با اسم رمز «نوکیاHeart» در سرویس بنچمارک Geekbench دیده شد؛ حال منابع می‌گویند این گوشی در واقع همان نوکیا ۵ است که توسط HMD Global معرفی خواهد شد.

همان‌طور که گفته شد، نوکیا ۵ یک محصول پایین‌رده است؛ بنابراین نباید انتظار سخت‌افزاری قدرتمند داشت. طبق اطلاعات درج‌شده در Geekbench، نوکیا ۵ دارای نمایشگری ۵.۲ اینچی با رزولوشن 720p خواهد بود و در قلب این گوشی یک تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ قرار دارد که پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۵ آن را یاری می‌کند. اسنپدراگون ۴۳۰ یک تراشه ۸ هسته‌ای با هسته‌های پردازشی Cortex-A53 است و فرکانس پردازشی آن روی ۱.۴ گیگاهرتز کلاک شده است. انتظار می‌رود این گوشی ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد و این مشخصاتی است که این روزها در محصولات پایین‌رده بسیاری شاهد هستیم. گفته‌ می‌شود نوکیا ۵ دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی خواهد بود و هر دو دوربین قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه هستند. اندروید ۷ نوقا نیز به‌صورت پیش‌فرض بر روی نوکیا ۵ نصب شده است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 726115

وب گردی

وب گردی