اپل به اتحاد غول های دنیای تکنولوژی برای توسعه فناوری های هوش مصنوعی می پیوندد

اپل در چند روز آینده به جدیدترین عضو کنسرسیوم بزرگ تحقیق و توسعه فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد. سپتامبر ماه قبل بود که شرکت های مایکروسافت، آمازون، فیسبوک، گوگل و IBM به صورت رسمی این کنسرسیوم غیر انتفاعی را تحت عنوان «Partnership on AI» تاسیس نمودند.

به گزارش ایسکانیوز، هدف اصلی از این اقدام مشترک «مطالعه در خصوص پیاده سازی بهترین روش ها برای ارتقای دانش عمومی درباره هوش مصنوعی و همچنین بررسی تاثیرات این فناوری بر انسان ها و جوامع» اعلام شده است.

از همان روزهای اول تشکیل ائتلاف مورد بحث، جای خالی نام بزرگی چون اپل به شدت احساس می شد. حال خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده که در روزهای آینده به طور رسمی پیوستن کمپانی اهل کوپرتینو به این همکاری فراگیر اعلام می شود.

به طور قطع با عضویت اپل در کنسرسیوم مذکور، اطلاعات بیشتری از فعالیت های این شرکت در زمینه توسعه هوش مصنوعی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و علاقه مندان بهتر درک خواهند کرد که تیم کوک و همکارانش چگونه به آینده و تاثیر این فناوری در محصولات خود نگاه می کنند.

قرار است دست آوردهای تمامی پروژه های تحقیقاتی کنسرسیوم «Partnership on AI» به صورت عمومی در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد. ضمن این که طبق برنامه در سال های پیش رو برنامه های آموزشی و تبلیغی متعددی برای آشنایی بیشتر مردم دنیا با جنبه های مختلف هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی آنها به اجرا گذاشته می شود.

200/202

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 726134

وب گردی

وب گردی