تولیدی‌های صنفی از تهران به شهرستان‌ها منتقل شود

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: با یک برنامه‌ریزی پنج ‌ساله تولیدی‌های صنفی در تهران به شهرستان‌ها منتقل شود تا مشکل بیکاری در شهرهای دیگر نیز حل شود.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا حسن‌پور روز پنجشنبه در همایش شهدای اصناف رفسنجان با اشاره به روایاتی درباره اهمیت شهید و مقام شهادت اظهار کرد: بالاتر از شهادت چیزی نیست و شهدا غرق نعمت های خداوند هستند و مقام شفاعت دارند.

وی افزود: امام‌ راحل(ره) یک مدیر بودند و جوانانی که قبل از انقلاب در هر جایی بودند با نفس امام خمینی(ره) انقلاب را اداره کردند و جوانی ۱۹ ساله فرمانده لشکر چندهزار نفره شد چرا که امام خمینی(ره) بر ظرفیت درونی ملت تکیه کرده و بزرگترین انقلاب قرن را ایجاد کردند.

او با بیان اینکه در دفاع مقدس حدود ۲۰۰ هزار جوان شهید شدند و اقتدار کنونی مدیون خون شهدا است، یادآور شد: ما باید همانگونه که روی پای خود ایستادیم و در جنگ تحمیلی هشتاد کشور را شکست دادیم و در جنگ اقتصادی هم با تکیه بر درون، کارها را باید انجام دهیم و آن زمان است که دیگر ترامپ و امثال او برای ما شاخ و شانه نمی‌کشند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور تصریح کرد: بازار در صف مقدم مبارزه جنگ اقتصادی است و اصناف و بازاریان بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند.

حسن پور با بیان اینکه فروش کالای خارجی در شان ما نیست و نباید بازار را به دست بیگانه دهیم، خاطرنشان کرد: باید به درون تکیه کرد، بزرگترین اشتباه دولت این بود که نگاهش به بیرون از مرزها بود.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: ظرفیت‌هایی که در شهرستان‌های متعدد وجود دارد باید زنده شود، ضمن رعایت احکام شرعی، فقه بازار و اخلاق بازار در بحث اقتصاد باید روی شهدا را سفید کنیم.

حسن پور با بیان اینکه بازاریان و مردم همواره در صحنه هستند، عنوان کرد: این حقوق‌های نجومی و گرفتاری‌ها که هر روز معرکه‌ای می‌شود به دلیل خواب و غفلت است چرا که اگر بازار مانند اول انقلاب اسلامی بیدار باشد، کسی جرات نمی‌کند به بیت‌المال دست درازی کند و باید این روحیه در بازار حفظ شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو تهران و با بیان اینکه باید از این حادثه عبرت بگیریم، تصریح کرد: باید تمرکز از تهران به ویژه در اصناف و بازار برداشته شود و این سرمایه‌ها در شهرستان‌ها جاری شود.

حسن پور اضافه کرد: با یک برنامه‌ریزی پنج ‌ساله تولیدی‌های صنفی در تهران به شهرستان‌ها منتقل شود تا مشکل بیکاری در شهرهای دیگر نیز حل شود.

402/101

منبع: ایسنا

کد خبر: 726167

وب گردی

وب گردی