"مس" حال و روز خوبی دارد

باتوجه به اینکه قیمت های جهانی مس حال و روز خوبی دارد، آمار ۹ ماهه از افزایش تولید این محصول حکایت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، قیمت جهانی مس از دوماه گذشته جهشی حدود ۷۵۰ دلاری داشته است که بعد از آن نیز گرچه فراز و فرودی ۳۰۰ دلار در ماه اخیر تجربه شد اما در مجموع می توان گفت که ثبات در بازار جهانی مس بر قرار است و این محصول هم اکنون ۵۷۷۵ دلار قیمت دارد.

در حالی حال و روز قیمت جهانی مس واز وضعیتی مناسب بر خوردار است که آمار تولید محصولات معدن در داخل نیز افزایش ۱۳ درصدی تولید کنسانتره مس در ۹ ماهه ابتدای امسال را نشان می دهد.

بر اساس آمار شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه، ۸۰۵ هزار و ۶۳ تن کنسانتره مس تولید کردند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۷۱۱ هزار و ۵۳۱ تن بود.

میزان تولید کنسانتره این شرکت ها در آذرماه، ۸۹ هزار و ۹۸۴ تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته، یعنی ۸۵ هزار و ۴۰۱ تن، حکایت از رشد پنج درصدی دارد. از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال نیز مجتمع های مس سرچشمه و مس میدوک، ۱۷۱ هزار و ۷۴۲ تن مس آند و ۱۴۱ هزار و ۸۰۳ تن مس کاتد تولید کردند که نسبت به تولید مدت مشابه سال قبل به ترتیب چهار درصد کاهش و چهار درصد رشد نشان می دهد؛ همچنین میزان تولید مس آند و مس کاتد طی آذر ماه نیز به ترتیب ۱۸ هزار و ۳۵۸ تن و ۱۶ هزار و ۱۲۵ تن بود.

افزایش ۸۳ درصدی تولید مولیبدن در مجتمع سونگون

در ۹ ماهه امسال ، مجتمع مس سرچشمه ۴۵۵۲ تن کنسانتره مولیبدن و مس سونگون ۸۶۲ تن مولیبدن تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته یعنی۴۸۴۱ تن کنسانتره مولیبدن در مس سرچشمه و ۴۷۱ تن مولیبدن در مس سونگون، به ترتیب شش درصد کاهش و ۸۳ رشد نشان می دهد.

مجتمع های مس سرچشمه، مس سونگون و مس میدوک طی ۹ ماه اول امسال، ۳۶ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۴۱۲ تن سنگ سولفیدی تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۵۲۱ تن بود که افزایش ۱۱ درصدی تولید این محصول را نشان می‌دهد. میزان تولید سنگ سولفیدی در آذر ماه نیز چهار میلیون و ۳۳ هزار و ۱۱۹ تن اعلام شد که آن هم از افزایش دو درصدی تولید این محصول حکایت دارد.

402/101

منبع: ایسنا

کد خبر: 726172

وب گردی

وب گردی